Nieuwe kandidaat-bestuursleden

Het bestuur van MS Vereniging Nederland is drie nieuwe kandidaat-bestuursleden rijker: Lex van Iterson, Boaz Spermon en Mariëtte Wassenaar. De bestuursleden ‘draaien’ komende tijd alvast mee en worden op de algemene ledenvergadering van 22 juni officieel voorgedragen.

Lex van Iterson nieuw bestuurslid

Lex van Iterson woont in Leiden, heeft twee kinderen (33 en 31 jaar) en twee kleinkinderen. Hij werkte eerst twintig jaar in de burgerluchtvaart, voornamelijk in sales- en marketingfuncties voor verschillende buitenlandse luchtvaartmaatschappijen. Daarna werkte hij zo’n twintig jaar voor verschillende goede doelen, hoofdzakelijk in leidinggevende functies op het gebied van communicatie en fondsenwerving. Lex werkte eerder onder meer voor Unicef, de Hartstichting, Natuurmonumenten en MS Research.

Nieuw bestuurslid Boaz Spermon

Boaz Spermon pleit met zijn stichting Op de Been al enige jaren samen met ons voor het in Nederland mogelijk maken van HSCT (stamceltherapie). Daarbij werkte Boaz ook samen met andere MS-organisaties. Boaz heeft een financiële achtergrond en is sinds kort Patient Engagement Manager bij myTomorrows. Dit bedrijf biedt patiënten die geen behandelmogelijkheden meer hebben, en hun artsen, informatie over en toegang tot geneesmiddelen die zich nog in de ontwikkelingsfase bevinden. Onlangs rondde Boaz de EUPATI-opleiding tot patiëntvertegenwoordiger af. Dit is een pan-Europees project op het gebied van innovatieve geneesmiddelen waarin 33 organisaties samenwerken. Boaz omschrijft zichzelf als een eigenzinnige dagdromer, flierende bruggenbouwer en onverzettelijke levensgenieter van origine.

Nieuw bestuurslid MariëMariëtte Wassenaar woont met haar man en kat in Maarssen. Voordat ze in 2005 de diagnose MS kreeg werkte ze bij diverse werkgevers als projectleider bij verandertrajecten en proces- en kwaliteitsmanagement. Haar laatste werkgever was het toenmalige Korps Landelijke Politiediensten. Zodra ze thuis kwam te zitten begon ze als columniste bij MSweb.nl. Al snel werd ze verwelkomd in de redactie van MSweb en tot op de dag van vandaag is ze daar actief. Ze heeft aan de wieg gestaan van de samenvoeging van MSweb en MS Vereniging Nederland en draagt dit ook een warm hart toe. Ze zet zich graag in om de informatievoorziening voor mensen met MS en hun naasten zo betrouwbaar en onafhankelijk mogelijk aan te bieden.