Nationaal MS Fonds en MS-Anders bundelen per 1 augustus 2020 hun krachten. Samen gaan zij verder onder de naam Nationaal MS Fonds.

Beide organisaties geven voorlichting en bieden praktische hulp aan mensen met MS en hun gezinsleden. Het Nationaal MS Fonds maakt daarnaast wetenschappelijk onderzoek naar genetische factoren bij MS mogelijk.

Rianne Wisgerhof, directeur-bestuurder van het Nationaal MS Fonds: ‘Op dit moment kunnen veel MS-onderzoeken en belangrijke projecten ter verbetering van de kwaliteit van leven voor mensen met MS nog niet starten wegens gebrek aan geld. Door samen te gaan, kunnen we mensen en middelen beter inzetten om MS te stoppen en onze droom: een wereld zonder MS, waarmaken.’

>>naar het persbericht

De organisaties
Het Nationaal MS Fonds is vooral bekend van de jaarlijkse MS-collecte en de diverse fondsenwervende activiteiten zoals MS Motion waarmee zij onder meer 13 onderzoeksprojecten meefinanciert. Stichting MS Anders is vooral bekend van de MS-kinder- en jeugdkampen en van het programma Anders eten bij MS.