De Internationale MS-Federatie (MSIF) verwelkomt op haar website MS Vereniging Nederland. Zoals eerder gemeld heeft de MSIF op 10 januari 2024 MS Vereniging Nederland ingeschreven als 49e ‘volledige’ lid van deze wereldorganisatie. In een uitvoerig bericht van 1 februari 2024 spreekt de MSIF bijzondere waardering uit voor enkele activiteiten van de vereniging. Daarbij is een speciale plaats ingeruimd voor het – tot 1 januari 2024 binnen de vereniging functionerende – MSweb.

De MSIF noemt de door MSweb verstrekte “uitgebreide, betrouwbare en evenwichtige informatie over de ziekte” en het aparte forum voor mensen met MS. De internationale MS-site voegt eraan toe dat MS Vereniging Nederland binnenkort samen met het Nationaal MS Fonds in plaats van MSweb de website MS.nl lanceert.

Waardering is er ook voor andere informatieve uitingen van de vereniging “via websites, Facebook, Twitter/X en YouTube, bijeenkomsten en seminars, de MS-telefoon en een driemaandelijks tijdschrift – MenSen – dat naar ongeveer 10.000 mensen wordt gestuurd.” De MSIF merkt op dat veel van het werk binnen MS Vereniging Nederland gebeurt door vrijwilligers, opererend vanuit regionale werkgroepen.

Op de MSIF-website zegt voorzitter Jan van Amstel van de vereniging: “Wij vinden het erg belangrijk deel uit te maken van de wereldwijde internationale MS-gemeenschap om de situatie van MS-patiënten te verbeteren.”

Redactie MSnieuws

Bronnen: