Bel de MS-telefoon: 088 – 374 8585
op werkdagen 10.30 – 14.00 uur

Voor vragen over leven met MS, advies of een luisterend oor.

Heb je een vraag, wil je ‘je verhaal kwijt’ of heb je behoefte om ‘stoom af te blazen’? Je kunt ervoor terecht bij de MS-telefoon. Ook kan het telefoonteam je bij klachten, vragen of problemen doorverwijzen naar de juiste deskundigen.

Ervaringsdeskundig

De medewerkers van de MS-telefoon zijn ervaringsdeskundig. Zij hebben zelf MS of iemand in hun directe omgeving heeft MS. Hoewel zij geen arts of apotheker zijn, kunnen zij over medicijnen en hulpmiddelen vanuit hun ervaringsdeskundigheid algemene informatie en adviezen geven.

Belangenbehartiging

Door te luisteren en door te verwijzen, helpt de MS-telefoon mensen. Door te bellen kun je ook de vereniging helpen, door te laten weten wat er speelt. Zo kunnen wij beter en gerichter opkomen voor de belangen van álle mensen met MS (zie ook belangenbehartiging). Je anonimiteit blijft hierbij uiteraard gewaarborgd.

Wil jij ook je verhaal kwijt? Aarzel dan niet en bel de MS-telefoon, 088 - 374 8585.

De MS-telefoon is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 10.30 tot 14.00 uur.

MS-telefoon zoekt versterking

De MS-telefoon is een dienstverlening van MS Vereniging Nederland. Het telefoonteam biedt ervaringskennis en een luisterend oor aan iedereen die belt met vragen rondom MS. Zo helpt de MStelefoon bellers een stukje verder op weg bij praktische en emotionele problemen. De MS-telefoon draait geheel op ervaringsdeskundige vrijwilligers die professioneel getraind zijn.

Momenteel heeft het team van de MS-telefoon ruimte voor nieuwe vrijwilligers. Ben jij degene die we zoeken?

• Heb je zelf MS, of ben je nauw betrokken bij iemand met MS?
  • Ben je wekelijks is staat om vanuit je eigen huis een telefoondienst van 10.30 tot 14.00 uur te doen?
  • Ben je in staat om vijf keer per jaar het teamoverleg bij te wonen? (dit is op zaterdag in Utrecht)
  • En ben je in staat om twee keer per jaar een meerdaagse training te volgen?

Verder is het belangrijk dat je:

• je eigen acceptatieproces hebt doorgemaakt, zodat je in staat bent anderen hierbij te ondersteunen;
  • een goede taalvaardigheid hebt en over invoelingsvermogen (empathie) beschikt;
  • in staat bent kritisch naar jezelf te kijken;
  • in een team kunt werken en meningen van anderen accepteert.

Wij bieden:

• vrijwilligerswerk in een hecht, ervaren en gemotiveerd team;
  • vrijwilligerswerk dat van directe betekenis is voor mensen met MS;
  • een gedegen interne opleiding die je theorie biedt maar vooral ook praktisch is gericht;
  • onkostenvergoeding.

Herken je je in bovenstaande, ben je enthousiast en heb je de intentie om je voor langere tijd in te zetten? Schrijf dan een korte sollicitatie (met motivatie en een cv met achtergrond en/of ervaring) en mail dit naar de secretaris van de MS-telefoon: irmadrijvers5@gmail.com. Ook voor meer informatie kun je naar Irma Drijvers mailen.