Bel de MS-telefoon: 088 – 374 8585
op werkdagen 10.30 – 14.00 uur

Voor vragen over leven met MS, advies of een luisterend oor.

Heb je een concrete vraag, wil je gewoon eens ‘je verhaal kwijt’ of heb je de behoefte om ‘stoom af te blazen’? Je kunt er allemaal voor terecht bij de MS-telefoon. Het telefoonteam biedt je een luisterend oor en weet je bij specifieke klachten, vragen of problemen door te verwijzen naar de juiste deskundigen.

Lotgenoot aan de lijn

Bij de MS-telefoon krijg je altijd een lotgenoot aan de lijn. Alle teamleden hebben namelijk zelf MS of zijn er in hun directe omgeving bij betrokken. Zij zijn geen artsen of apothekers en kunnen over bijvoorbeeld medicijnen en hulpmiddelen uitsluitend algemene informatie geven. Het team zet zich met hart en ziel in voor de bellers van de telefoonlijn. Of zoals een van de teamleden het zegt: “Ik vind het fijn om naar de bellers te luisteren en hen wellicht te helpen met mijn (onze) ervaringsdeskundigheid. Iedereen moet zijn eigen builen vallen en het is fijn om te horen dat je er niet alleen in staat.”

Belangenbehartiging

Door te luisteren en door te verwijzen, wil de MS-telefoon individuele mensen helpen. “Yes! Hiervoor doe ik het…Mevrouw was opgelucht en blij haar verhaal kwijt te zijn,” vertelt een teamlid enthousiast. Maar jouw telefoontje kan ook anderen helpen. Als er veel mensen over eenzelfde onderwerp bellen, brengt het telefoonteam dit namelijk onder de aandacht van de MS Vereniging. Zo weet de vereniging wat er speelt en kan zij nog beter en gerichter opkomen voor de belangen van álle mensen met MS (zie ook belangenbehartiging). Jouw anonimiteit blijft hierbij uiteraard gewaarborgd.

Wil jij ook je verhaal kwijt? Aarzel dan niet en bel de MS-telefoon, 088 – 374 8585.
De MS-telefoon is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 10.30 tot 14.00 uur.

Gezocht: nieuwe collega's

De MS-telefoon zoekt versterking. Ben jij degene die wij zoeken? Bekijk hier wat de functie inhoudt en stuur een e-mail naar Irma Drijvers via onderstaande button.