Lettergrootte: e E Sitemap

MS-coaches gezocht voor Noord-Nederland

Vrijwilligerswerk: Maak een verschil in het leven van mensen met MS!

MS Vereniging Nederland vraagt een MS-Coach voor Noord-Nederland en biedt daarvoor een professioneel certificeringstraject.

Wat we vragen:

• Je bent ervaringsdeskundig, wat inhoudt dat je zelf MS hebt.
  • Je bent lid van MS Vereniging Nederland.
  • Je hebt een opleiding dan wel werkervaring op HBO-niveau, met als pre een coachopleiding.
  • Je hebt voldoende ervaring in het begeleiden/coachen van mensen.
  • Je hebt als uitvalsbasis Groningen of omgeving (in ieder geval de drie Noordelijke provincies, dus ver ten Noorden van Zwolle).
  • Na je certificering (door Centrum Chronisch Ziek en Werk, CCZW) ben je tenminste drie jaar beschikbaar als vrijwillige MS-coach voor de MS Vereniging Nederland regio’s Groningen/Noord-Drenthe en omstreken, met diverse werkzaamheden (denk aan presentaties, telefonische spreekuren, symposia, workshops, meewerken aan wetenschappelijk onderzoek m.b.t. MS en werk. Dit alles uiteraard in goed overleg).
  • Naast genoemde beschikbaarheid is een verplichte tegenprestatie dat je twee keer per jaar aanwezig bent bij een teambijeenkomst van de MS-coaches, die in het midden van het land wordt georganiseerd.

Vacature MS-coach Noord-NederlandWat je moet weten:

• Het is géén coachopleiding; verwacht wordt dat je die kennis/opleiding al hebt.
  • Het is vrijwilligerswerk, wat inhoudt dat je het naast je andere werk als coach doet.
  • Er zijn geen kosten verbonden aan het certificeringstraject wanneer je dat volledig doorloopt. We verwachten wél je volledige inzet, tijd en betrokkenheid en soms je aanwezigheid bij symposia elders in Nederland.
  • De certificering is een individueel traject, maar kent een aantal gezamenlijke dagen waarvoor je naar PGOsupport in Utrecht moet komen .
  • Tijdens het traject moet je tenminste vijf mensen met een chronische aandoening begeleiden, bij voorkeur mensen met MS.

Geïnteresseerd?
Heb je interesse in deze werkzaamheden die een aanmerkelijk verschil kunnen maken in het leven van mensen met MS? Stuur ons dan je motivatie en CV (beide zijn van belang) en wij nodigen je uit voor een gesprek. Op basis daarvan maken wij een keuze wie deel gaat nemen aan de certificering.

Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met Maria van Nies, coördinator MS-coaches (M: 06 24678264 of E: maria.van.nies@cczw.nl).

Informatie en solliciteren

Meer informatie over het werk lees je op onze pagina MS-coaches, of solliciteer uiterlijk vóór 19 maart