Lettergrootte: e E Sitemap

Magazine MenSen: jaarthema Leefstijl

Afgelopen weekend verscheen de eerste editie van MenSen van 2020. In deze editie lanceren we ons jaarthema voor 2020: leefstijl.

MenSen 1: thema leefstijlDat MS nog niet te genezen is, weten we. Wel zijn er de afgelopen jaren veel nieuwe medicijnen op de markt gekomen om (de gevolgen van) MS te bestrijden. Minder bekend is dat je leefstijl je ook kan helpen je brein zo lang mogelijk gezond te houden.

Verder in deze editie:

• Stamceltherapie in Moskou
    Duidelijk en zeer goed verklaarbaar is het succes van stamceltherapie als het gaat om agressieve vormen van RRMS. Maar twijfels hadden velen als het gaat om PPMS en SPMS. Dat bleek tijdens een internationale conferentie over stamceltransplantatie eind november 2019 in Moskou.
  • Wees je eigen MS-expert
    Wat zijn jouw doelen in het leven? Past je huidige MS-behandeling hierbij? Een auto koop je ook niet zonder eerst onderzoek te doen naar de specificaties en deze te vergelijken met andere auto’s. Dus waarom zou je dat niet doen voor je behandeling? Wees je eigen MS-expert!
  • Gevoelsstoornissen en pijn
    Veel mensen met MS hebben last van gevoelsstoornissen. Vaak blijkt begint de ziekte hier ook mee te beginnen, als je terugkijkt op je eerste klachten. Het gevoel kan in bepaalde delen van het lichaam minder of anders worden. Dit kan zich op veel verschillende manieren uiten, ook als pijn. Welke gevoelsstoornissen zijn er zo al, welke komen het meest voor en wat kun je er tegen doen?

Deze MenSen lezen? Klik op de link hieronder. Bekijk de preview of vul je lidnummer in om de hele editie te lezen. Tip: met de voorleesbutton kun je je het magazine ook laten voorlezen.