Maand mei in teken van Wereld MS Dag

Het is bijna zover, Wereld MS Dag! Dit jaar vindt deze dag plaats op 30 mei. Wij zijn niet alleen actief op Wereld MS Dag zelf, maar zetten de hele maand mei in het teken van deze dag.

Wereld MS Dag 2018Ook dit jaar gebeurt er weer van alles, zelfs in april en juni! In diverse regio’s is men al volop bezig met de organisatie van leuke activiteiten. Daarnaast sluiten we weer aan bij de Breakout Run, een obstacle run in het Brabantse Schaijk.

Thema MS en werk

Het thema waar we in 2018 aandacht voor vragen is ‘MS en werk’. Met Wereld MS Dag richten we ons binnen dit thema specifiek op de (MS-)zorgverlener. Zorgverleners kunnen namelijk een rol spelen in werkbehoud van mensen met MS. Door middel van de ontwikkeling van een e-learning ‘MS en werk’ voor zorgverleners willen we dat werk een behandeldoel wordt in de MS-zorg. De fondsen die voor deze ontwikkeling nodig zijn werven we met allerlei activiteiten:

• Zuid-Holland Noord: Thema-avond MS en werk, Alrijne Ziekenhuis – Leiden, 11 april 2018; uitje Madurodam – Den Haag, 23 mei 2018
  • Noord- en Midden-Limburg: Statiegeldactie; informatiestand VieCurie Medisch Centrum – Venlo, 14 mei 2018
  • Utrecht: Stand Stadhuisbrug – Utrecht, 19 mei 2018
  • Amsterdam: Wereld MS – Gaasperplas route, fiets-, scootmobiel- en wandeltocht – Amsterdam, 25 mei 2018
  • Friesland: Sponsor scootmobiel-, rolstoel-, fiets- en wandeltocht – Leeuwarden, 26 mei 2018
  • Groningen/Drenthe-Noord: Corrie Oosterwijk route, scootmobiel- en fietstocht – Zeijen e.o., 30 mei 2018
  • Haarlem + Noord-Holland Noord: Scootmobiel- en fietstocht, recreatiegebied ’t Twiske – Oostzaan, 30 mei 2018
  • Overijssel Noord/Drenthe-Zuid: Diverse statiegeldacties; tevens mogelijk een activiteit in Zwolle. Updates volgen via het regionieuws
  • Breakout Run: recreatiegebied De Maashorst – Schaijk, 2 en 3 juni 2018

Wil je meedoen aan een van deze activiteiten, houd dan deze website, Twitter, Facebook en het regionieuws in de gaten voor details!