Koninklijke onderscheidingen voor Nout Verbeek en Petra Menheere

De Groningse advocaat mr. Nout Verbeek (64), op diverse fronten voorman van MS Vereniging Nederland, is vrijdag 26 april 2019 onderscheiden tot ridder in de orde van Oranje-Nassau. Nout is al sinds 1984 actief voor mensen met MS.

Nout Verbeek wordt geridderd

Nout was tot 1999 afdelingsvoorzitter en sinds 2007 coördinator van de regionale werkgroep Noord van onze vereniging. Daarnaast is hij voorzitter van het in 2015 opgerichte Adviesplatform van MS Vereniging Nederland. Dit platform geeft het bestuur van de vereniging advies over beleidsaangelegenheden. Los daarvan geeft Nout leiding aan het zogeheten Fampyra-team van de vereniging. Dit team heeft met succes bijgedragen tot voorlopige verlenging van de vergoeding van het loopmedicijn Fampyra voor mensen met MS.

In het kader van de traditionele lintjesregen ter gelegenheid van Koningsdag kreeg Nout de onderscheiding uitgereikt in het raadhuis van Groningen en wel door – sedert 1 januari 2019 waarnemend – burgemeester Peter den Oudsten (PvdA).

Petra Menheere

Petra Menheere kreeg een koninklijke onderscheiding voor haar werk voor Stichting Jeugdwerk Kloetinge en haar activiteiten voor de Zeeuwse werkgroep Bevelanden van MS Vereniging Nederland.

Petra Menheere (2e van links) met haar lintje.

Bronnen: gemeente Groningen, Groningse media, Bevelandse bode 26 april 2019