MS Vereniging Nederland publiceert diverse folders en brochures. Hieronder een overzicht.

Je kunt deze uitgaven kosteloos aanvragen via communicatie@msvereniging.nl

Brochure MS en dan

Cover brochure MS en danDe diagnose multiple sclerose (MS) volgt vaak na een periode van onduidelijke klachten. Je zoekt naar meer informatie of je zoekt contact met andere mensen met MS. Met de juiste informatie en kennis houd je beter regie over je leven met MS en ontdek je wat er nog mogelijk is. MS Vereniging Nederland helpt je een weg te vinden na de diagnose. Zowel in het dagelijkse leven, in je werk of relaties, en als er klachten en problemen zijn. ‘Ik was opgelucht toen ikhoorde dat ik MS heb. Eindelijk mocht ik moe zijn. Maar er was natuurlijk ook onzekerheid. Wat staat mij te wachten?’

Brochure MS en werk

Brochure MS en werkWerken met MS, kan dat? Een vraag die mensen met MS én werkgevers vaak bezighoudt. Ons antwoord is: ja, meestal wel! Soms voltijds, maar vaker in deeltijd. We hebben alle belangrijke vragen over werken en MS voor je op een rijtje gezet. Zodat jij de regie over jouw werken in eigen hand kunt houden. Samen zorgen we ervoor dat werk in jouw leven met MS past. Met deze brochure, onze MS-coaches en onze website mswerkloket.nl ondersteunen we mensen met MS én werkgevers die vragen hebben
over MS en werk.

Gesprekskaart

Gesprekskaart MSNeem zelf de regie in het gesprek met je zorgverlener. Op deze gesprekskaart staan 10 vragen die je helpen het gesprek te sturen en die ervoor zorgen dat je geen belangrijke vragen overslaat.

U kunt de gesprekskaart hier downloaden. Liever een papieren versie? Mail dan naar info@msvereniging.nl.

Folder ‘Lid worden’

Word lid van MS Vereniging NederlandMeer weten over het belang van een sterke patiëntenvereniging? Of lid worden van de MS Vereniging Nederland. Download dan hier de folder.

Folder ‘donateur worden’

Donateur wordenMultiple sclerose treft mensen veelal in de bloei van hun leven. MS Vereniging Nederland is volledig afhankelijk van particuliere steun. Helpt u ons om mensen met MS wegwijs te maken in het leven met deze chronische ziekte?

Boek ‘MS-zorg: kwaliteitscriteria vanuit patiëntenperspectief’

Aan welke criteria dient goede MS-zorg volgens mensen met MS te voldoen? De elf criteria zijn opgesteld na onderzoek onder patiënten en door gesprekken met ervaringsdeskundigen en zorgprofessionals. Het boek is primair bedoeld voor zorgverleners. Als MS Vereniging Nederland stellen wij het nadrukkelijk óók beschikbaar voor mensen met MS en hun naasten. De criteria kunnen u zo ondersteunen in het zoeken én verkrijgen van optimale zorg. De kwaliteitscriteria zijn opgesteld in opdracht van MS Nederland Kwaliteit van Zorg, waarvan MS Vereniging Nederland een projectpartner is. Het onderzoek is uitgevoerd door HOB, het ondersteuningsbureau voor patiëntenorganisaties. Wij hopen dat dit boek u tot nut zal zijn bij het gericht vragen naar goede zorg.
U kunt het boek hier downloaden. Liever een papieren versie? Mail dan naar communicatie@msvereniging.nl.