Ga naar hoofdinhoud

Begin dit jaar hebben wij een vragenlijst uitgestuurd over jullie ervaringen met de boostervaccinaties (Pfizer of Moderna). Hierop werd door bijna 1.700 mensen gereageerd. Indicatief bleek dat het Moderna-vaccin, in een veel hogere frequentie en mate, een verergering geeft van aan MS gerelateerde klachten. Ook geeft het Moderna-vaccin veel ernstiger griepachtige klachten dan het Pfizer-vaccin.

Coronavaccinatie en MSOp basis van jullie reacties is in overleg met het RIVM besloten om mensen met MS een vrije keuze te geven voor een Moderna of Pfizer booster (zie ook dit bericht).

Herhaalprik gehaald? Vul de enquête in
Inmiddels heb je een uitnodiging voor een herhaalprik met het vernieuwde vaccin van Pfizer of Moderna ontvangen. Na overleg met de Medische Adviescommissie van onze vereniging willen wij jullie nogmaals vragen een vragenlijst over jullie keuze en ervaringen in te vullen. Op deze manier krijgen wij snel meer informatie over de veiligheid van de vernieuwde vaccins.

De verzamelde gegevens en daaruit voortkomende signalen zullen worden gebruikt om eventueel de overheid te vragen het vaccinatiebeleid voor mensen met MS aan te passen.

Alvast dank!

MS Vereniging Nederland