‘Ga niet voor stamceltherapie naar Verweggistan’

Ga niet voor stamceltherapie naar Verweggistan

Onder deze kop publiceerde het AD afgelopen zaterdag een interview met Chris Schouten en Jan van Amstel.

Aanleiding voor het interview was het overleg dat wij op 14 maart samen met een aantal andere MS-organisaties voerden met leden van de Vaste Commissie voor VWS van de Tweede Kamer. Meer over dit overleg lees je in het bericht ‘SCT-coalitie belangrijke stap voorwaarts‘.

In het artikel ook een interview met de Nederlandse Carl Post die voor de behandeling naar Mexico ging.

‘Voorzitter MS Vereniging: Nederlands MS-onderzoek komt er zeker’ kopt het Eindhovens Dagblad vandaag. Ook dit artikel gaat over stamceltherapie.

Het Eindhovens Dagblad: ‘Het ziet er naar uit dat een Kamermeerderheid het initiatief steunt om een wetenschappelijk onderzoek in Nederland op te starten naar deze behandelwijze bij MS. ,,Dat onderzoek komt er zeker”, is voorzitter Jan van Amstel van de MS Vereniging stellig. Hij verwacht dat de behandeling hierdoor op termijn ook in ons land beschikbaar komt. ,,Het is toch van de zotte dat mensen hiervoor naar het buitenland moeten?”‘

Lees hier het hele interview met Jan van Amstel

De krant interviewde ook Tanja Berkx (35) uit Valkenswaard die niet langer lijdzaam wil toezien hoe MS steeds meer van haar afpakt. Via de stichting ‘Mama met MS’ hoopt ze voldoende geld bij elkaar te krijgen voor een peperdure behandeling in Moskou.

Naar het interview met Tanja Berkx alias ‘Mama met MS’