Lettergrootte: e e Sitemap

Felicitaties voor MS centrum Meppel

Op 9 mei organiseerde neuroloog Esther Zeinstra met het multidisciplinair zorgteam van Isala Meppel een symposium ‘Connecting the dots, het begint bij jezelf. Dit ter ere van de opening van het Isala MS-centrum.

door Anquelien Visser

Neuroloog Esther Zeinstra (links) ontvangt het Vlinderkeurmerk uit handen van directeur Rianne Wisgerhof van het Nationaal MS-fonds

Het centrum heeft het Vlinderkeurmerk van het Nationaal MS-fonds gekregen. Een feestelijke aangelegenheid!

De regionale werkgroep Overijssel Noord/Drenthe Zuid heeft contacten gelegd met het centrum omdat leden van onze vereniging zorg ontvangen van Esther Zeinstra en het team. We waren dan ook nieuwsgierig naar de opening van het centrum. Wij stonden met een stand op het symposium en gaven daar informatie over de vereniging en spraken een groot aantal leden. Ook anderen waren erg enthousiast over het feit dat er nu echt een MS-centrum is in de regio.

De neuroloog en haar team willen goede zorg bieden met als uitgangspunt autonomie van de MS-patiënt. Daarover ging het inhoudelijke gedeelte van het symposium. ‘Hoe houdt je de regie over je MS en kun je samen met het centrum zorg krijgen waar jij je goed bij voelt en welke bij je past?’ Goed overleg en de tijd nemen voor samen sparren, is hierbij een aandachtspunt. Dit kwam voorbij in alle onderwerpen die aan bod kwamen bij zowel het onderwerp revalidatie, ergotherapie, fysiotherapie en omgaan met vermoeidheid. Maar ook bij een ervaringsverhaal van mevrouw Rumpf.

Neuroloog Esther Zeinstra vertelde ook nog dat men nadenkt over het inzetten van techniek, zoals beeldbellen en het maken van vlogs/filmpjes om goed geïnformeerd te worden. Want goede kennis over MS speelt zeker ook een rol bij het houden van autonomie en het krijgen van zorg door het MS-centrum in Meppel.

De middag werd afgesloten met een hapje en een drankje en werd er gezellig nagepraat.

Lees ook het interview in De Stentor met neuroloog Esther Zeinstra