Lettergrootte: e E Sitemap

Bram en Bep Hulshof 40 jaar vrijwilliger

Bij elkaar opgeteld waren ze bijna veertig jaar actief voor de MS Patiënten Vereniging Twente. Met ieder z’n eigen taak. Bram Hulshof zorgde dat het geld binnenkwam. Echtgenote Bep was een drijvende kracht achter de ketenzorg. Hun wens bij het afscheid? ‘Dat stamceltherapie ook in Nederland mogelijk wordt.’

Bram (80) en Bep (77) Hulshof hebben zelf geen MS, maar zetten zich toch al jaren in de chronische aandoening. Volkomen toevallig raakte Bep er 39 jaar terug bij betrokken. Via de Unie van Vrijwilligers kwam ze in aanraking met een MS-patiënt. ‘Omdat ik er weinig van wist en internet nog niet bestond, belde ik met de MS-vereniging. Ze lijfden me direct in als consulente.’

In totaal 35 jaar was Bep voor onze vereniging in touw. Vier dagen per week. Bij haar afscheid kende ze bijna alle 550 Twentse patiënten, vertelt ze. In het jaar dat Bep wegging, nam Bram het stokje over. Hij werd voorzitter van de MSPV Twente. Twee weken terug nam ook hij afscheid.

Bram zette halverwege de jaren 90 de Stichting MS Projecten Twente op. Van het sponsorgeld dat de stichting binnenhaalt, worden onder meer de groepen van de MSPV Twente betaald. Voor het gezamenlijk beoefenen van yoga, tai chi en fitness, maar er zijn ook gespreksgroepen en ouderen- en jongerensoos.

Dankbaar

MS Vereniging Nederland is natuurlijk geweldig dankbaar dat Bram en Bep Hulshof zich zo lang voor onze vereniging hebben ingezet. Wij prijzen ons gelukkig met onze trouwe vrijwilligers!