2019 staat voor MS Vereniging Nederland in het teken van ‘beweging & mobiliteit’. In het menu aan de rechterkant vind je een aantal artikelen over bewegen, en voorbeelden van sporten voor mensen met MS. Dit dossier zal gedurende het jaar 2019 verder worden aangevuld met artikelen en inspirerende voorbeelden.

Als je MS hebt, is het verstandig zo lang mogelijk fysiek actief te blijven. Het zorgt ervoor dat je langer op een bepaald niveau kunt blijven functioneren en je conditie blijft goed. Ook zijn er aanwijzingen dat bewegen zorgt voor een beter functionerende witte stof in de hersenen en voor minder afname van hersenvolume.  Dat zou erop kunnen wijzen dat je met sport en bewegen invloed kunt uitoefenen op de progressie van MS op de lange termijn.

In de maand mei organiseert MS Vereniging Nederland scootmobiel-, wandel- en fietstochten in het hele land, speciaal voor mensen met MS en hun naasten. Klik op de button hieronder voor een activiteit bij jou in de buurt!