Jaarthema 2019: ‘beweging & mobiliteit’

Als je MS hebt, is het verstandig zo lang mogelijk fysiek actief te blijven. Het zorgt ervoor dat je langer op een bepaald niveau kunt blijven functioneren en je conditie blijft goed. Ook zijn er aanwijzingen dat bewegen zorgt voor een beter functionerende witte stof in de hersenen en voor minder afname van hersenvolume.  Dat zou erop kunnen wijzen dat je met sport en bewegen invloed kunt uitoefenen op de progressie van MS op de lange termijn.

In beweging met MS, deel 1: Esther
Deel: In beweging met Esther

Voor de één is het de adrenalinekick, voor de ander het sociale aspect en voor weer een ander is het even een moment om het hoofd leeg te maken. De reden om te bewegen is voor iedereen anders. Maar wat je reden ook is, één ding is zeker: bewegen is gezond, juist als je MS hebt.

In de zesdelige portretreeks ‘In beweging met MS’ vertellen zes van onze leden hun verhaal achter hun sport. Wat is hun motivatie, wie is hun inspiratie: partner, vrienden, collega’s of familie? En wat levert bewegen hen op? Elke maand verschijnt er een nieuw portret. Laat je inspireren en kom in beweging met MS!