Bel het MS-loket

Sinds juni dit jaar is het MS-loket bereikbaar. Op het nieuwe telefoonnummer 0800-1066 kunnen mensen met MS en hun naasten terecht met vragen over de ziekte.

Het MS-loket is een centraal telefoonnummer dat ervoor zorgt dat je op een laagdrempelige manier antwoord krijgt op je vragen over het leven met MS. Het eerste aanspreekpunt is en blijft altijd je eigen behandelaar: je huisarts, neuroloog of MS-verpleegkundige. Maar soms wil je sneller antwoord op je vraag, of wil je je vraag aan een andere deskundige voorleggen.

Hoe het werkt
Deze video legt duidelijk uit hoe het MS-loket werkt.

Persoonlijke routeplanner

Bij het MS-loket kun je terecht met allerlei soorten vragen. Bijvoorbeeld over slaapproblemen, het omgaan met beperkingen of behandelmogelijkheden. Aan het MS-loket zelf worden geen vragen beantwoord, maar word je in contact gebracht met een ervaringsdeskundige of een professional.

Samenwerking

Het MS-loket is voortgekomen uit een samenwerking van MS Vereniging Nederland, Nieuw Unicum MS-Expertisecentrum, MS Centrum Amsterdam en Stichting MS Research. Het MS-loket is mogelijk gemaakt dankzij een subsidie van het Innovatiefonds Zorgverzekeraars en vele deelnemers.

Bel ons!

Het MS-loket is bereikbaar op nummer 0800-1066 en is geopend op werkdagen tussen 10.30 uur en 12.30 uur. Meer informatie over het MS-loket is te vinden op de website www.msloket.nl.