Lettergrootte: e E Sitemap

Annulering bijeenkomsten en activiteiten

MS Vereniging Nederland heeft voor maart en april alle bijeenkomsten en activiteiten geannuleerd. Dit omdat mensen met MS extra kwetsbaar zijn als het gaat om het Coronavirus. De annulering betreft met name onze regionale bijeenkomsten; daarnaast is het landelijke symposium op 16 mei geannuleerd.

Stroomschema MS en CoronaGevolgen Corona voor mensen met MS
Naast de websites van het RIVM en Rijksoverheid met algemene informatie over het Coronavirus, verwijzen wij naar de volgende websites die betrouwbare informatie publiceren over de gevolgen van het Coronavirus specifiek voor mensen met MS:

• MSresearch
  • MS Centrum Amsterdam
  • MSweb
  • Stichting MS in beeld: van deze site komt ook het handige stroomschema waarmee je kunt bepalen of je tot de risicogroep behoort en dus extra voorzichtig moet zijn en of je bij klachten direct contact op moet nemen met je neuroloog (klik op het plaatje hiernaast om naar de site van MSinbeeld te gaan).

Erover praten? Bel de MS-telefoon
Onze MS-telefoon krijgt veel vragen over voorzorgsmaatregelen, wel of niet gaan werken en lotgenotencontact. Ook zijn veel mensen bang dat hun omgeving hun zorgen niet serieus neemt. Wil je praten over je zorgen of heb je vragen over Corona, bel ons dan! Wij hebben de bezetting van onze MS-telefoon geïntensiveerd.

Online lotgenotencontact
Om te voorkomen dat mensen met MS de komende tijd volledig geïsoleerd raken, wijzen wij op de mogelijkheden van online lotgenotencontact. Dat kan bijvoorbeeld via het forum van MSweb. Ook bereiden wij alternatieve informatievoorziening voor, zoals uitzendingen via Facebook live. Houd hiervoor onze Facebook-pagina in de gaten.

Digitaal nieuws
De digitale nieuwsvoorziening via MS Vereniging Nederland loopt gewoon door. Eind maart zal onze eerste leefstijl-nieuwsbrief verschijnen. Wil je deze ontvangen, zorg dan dat je mailadres bij onze administratie bekend is.

MS Vereniging Nederland blijft dichtbij, ook in deze tijd van ‘social distance’. We zijn er voor jullie en voor elkaar.