Lettergrootte: e E Sitemap

Kalender nationale en regionale activiteiten

Klik op de activiteit in de kalender voor verdere informatie.

ma

29

30

31

01okt10:0012:00Inloopspreekuur Alrijne Ziekenhuis10:00 - 12:00 Alrijne Ziekenhuis Leiden, Houtlaan 55, 2343 CK LeidenEvenement type:Zuid-Holland Noord

(Dinsdag) 10:00 - 12:00

Alrijne Ziekenhuis Leiden

Houtlaan 55, 2343 CK Leiden

02okt09:3011:30Stichtse Vecht09:30 - 11:30 woonzorg centrum de AA, de AA 1Evenement type:Utrecht

Evenement Details

Gast spreker dr Timmerman onderwerp pijnbestrijding.

(Woensdag) 09:30 - 11:30

woonzorg centrum de AA

de AA 1

woonzorg centrum de AAde AA 1Breukelen

04okt10:3012:30Optogenerapy: nieuwe behandelmethode MS10:30 - 12:30 De Mei, Winston Churchilllaan 31, 3202 GN Spijkenisse Evenement georganiseerd door: MSVN Zuid-Holland Zuid (Yvonne van der Sloot) Evenement type:Zuid-Holland Zuid

Evenement Details

Laurenske Visser promoveert aan de Erasmus School of Health Policy & Management op een project genaamd Optogenerapy. In dit project wordt een nieuw medisch implantaat ontwikkeld dat zorgt voor een gecontroleerde afgifte van interferon beta, met oog op hogere effectiviteit van het medicijn, minder bijwerkingen en lagere ziektekosten. Deze manier van toediening is nieuw (zowel binnen MS als andere ziektebeelden), en daarom wil ik meer te weten komen over de behandelvoorkeuren- en behoeften van mensen met MS.

Een onderdeel van het Optogenerapy project is daarom onderzoek doen naar de behandelvoorkeuren en -behoeften van mensen met MS. Laurenske geeft uitleg over het project en gaat in gesprek over je ideeën en meningen over de verschillende behandelmogelijkheden. Welke aspecten van een behandeling zijn voor jou belangrijk en welke voorkeuren heb je rondom de behandelingen?

Meer informatie over het Optogenerapy project.

U bent van harte welkom. Meld u even aan op silvon@hotmail.com.

(Vrijdag) 10:30 - 12:30

Winston Churchilllaan 31, 3202 GN Spijkenisse

Evenement georganiseerd door

04okt10:3012:30Contactgroep Spijkenisse10:30 - 12:30 De Mei, Winston Churchilllaan 31, 3202 GN Spijkenisse Evenement georganiseerd door: MSVN Zuid-Holland Zuid (Yvonne van der Sloot) Evenement type:Zuid-Holland Zuid

Evenement Details

De MS lotgenoten groep Spijkenisse van de MS Vereniging Zuid-Holland Zuid organiseert op de 1e vrijdag van de maand, van 10.3012.30 uur een contact middag.

Locatie:

Winston Churchilllaan 31
3202 GN Spijkenisse

Belangstelling?
Neem dan contact op met Yvonne van der Sloot, silvon@hotmail.com

(Vrijdag) 10:30 - 12:30

Winston Churchilllaan 31, 3202 GN Spijkenisse

Evenement georganiseerd door

05okt14:3017:00FeaturedInformatiemiddag Anders Eten bij MS14:30 - 17:00 Het Forum, Elmpterweg 50 Evenement georganiseerd door: MSVN Noord en Midden Limburg Evenement type:Noord en Midden Limburg

Informatiemiddag Anders Eten bij MS

MS-Anders organiseert op 5 oktober 2019 in samenwerking met de MS Vereniging regio Noord en Midden Limburg een interessante middag over Anders Eten bij MS.

MS Anders diëtiste Marian Noordam praat je bij over hoe je Anders kunt eten bij MS en wat dat voor effect kan dit hebben.

Al zo’n 600 anderen met MS namen deel aan het voedingsprogramma Anders Eten bij MS. Hoor van Marian hoe zij het roer omgooiden (en waar ze tegenaan liepen)!

De meesten van hen ervaren minder hevige energiedips, hebben minder hinder van fysieke ongemakken, voelen zich fitter, hebben een helderder hoofd en eten bewuster en smakelijker.
Welke voedingsstoffen heb je dagelijks nodig, hoe verloopt de wisselwerking met je afweersysteem, hoe kook je als je minder mobiel bent …

Kortom: deze dag kom je heel veel te weten over wat voeding met ’n mens kan doen.

Programma:

14:30 Opening
14:35 Anders eten bij MS, de theorie
Pauze
Anders eten bij MS, de praktijk
16:45 Vragen
17:00 Afsluiting

Wanneer:

Zaterdagmiddag 5 oktober 2019 van 14.30-17.00 uur, inloop vanaf 14:00

Waar:

Congrescentrum het Forum
Elmpterweg 50, 6042, KL Roermond.

Kosten:

Deelname is kosteloos, consumpties zijn voor eigen rekening.

Aanmelden:

Aanmelden is mogelijk t/m 21 september 2019 en kan door het sturen van een email naar msvnnoordmiddenlimburg@gmail.com met als onderwerp: Anders eten bij MS 2019.

Bij aanmelden per persoon vermelden:

• Voornaam en achternaam
  • MSVN Lid Ja/Nee
  • Rolstoel Ja/Nee

Graag tot ziens op zaterdag 5 oktober 2019!
Wij hopen dat u met velen komt!

(Zaterdag) 14:30 - 17:00

Het Forum

Elmpterweg 50

MSVN Noord en Midden Limburg

07okt19:0021:00Contactbijeenkomst ZoetermeerToneellaan 1, 2725 NA. Zoetermeer19:00 - 21:00 Langeland Ziekenhuis, Toneellaan 1, 2725 NA Zoetermeer Evenement georganiseerd door: MSVN regio Zuid-Holland Noord Evenement type:Zuid-Holland Noord

Contactbijeenkomst Zoetermeer

Toneellaan 1, 2725 NA Zoetermeer

(Maandag) 19:00 - 21:00

Langeland Ziekenhuis

Toneellaan 1, 2725 NA Zoetermeer

MSVN regio Zuid-Holland Noord

08okt19:3021:30Contactbijeenkomst Rijswijk/Ypenburg19:30 - 21:30 Knobbelzwaansingel 71, 2496 LN. Den Haag Evenement georganiseerd door: MSVN regio Zuid-Holland Noord Evenement type:Zuid-Holland Noord

(Dinsdag) 19:30 - 21:30

Knobbelzwaansingel 71, 2496 LN. Den Haag

MSVN regio Zuid-Holland Noord

09okt19:3021:00Thema-avond voeding19:30 - 21:00 De Hanzeborg, Koningsbergenstraat 201 Lelystad Evenement georganiseerd door: MS Vereniging rayon Flevoland Evenement type:Amsterdam,Flevoland

Evenement Details

Mensen met MS moeten proberen hun afweersysteem op peil te houden. Voeding met vezels, vitamines en mineralen zijn daarbij heel belangrijk.
Bert Vos heeft zich verdiept in voeding en MS en is bereid zijn kennis deze avond met ons te delen.
Aan de orde komt onder meer:

• Wat doet voeding met je lijf en hoe ziet een goede maaltijd er uit?
  • Is het verstandig om bepaalde producten te eten en zijn er producten die je beter niet kunt eten?
  • Welke voedingssupplementen zijn goed voor mensen met MS en waar moet je opletten bij aankoop/waar kun je die het beste kopen?

(Woensdag) 19:30 - 21:00

De Hanzeborg

Koningsbergenstraat 201 Lelystad

MS Vereniging rayon Flevoland

09okt19:3021:30Contactbijeenkomst Leiden19:30 - 21:30 Alrijne Ziekenhuis Leiden, Houtlaan 55, 2343 CK LeidenEvenement type:Zuid-Holland Noord

(Woensdag) 19:30 - 21:30

Alrijne Ziekenhuis Leiden

Houtlaan 55, 2343 CK Leiden

15okt19:3021:30Contactbijeenkomst Alphen a/d Rijn19:30 - 21:30 Alphen a/d Rijn, De Oude Wereld 51 - 59, 2408 NV Alphen a/d RijnEvenement type:Zuid-Holland Noord

(Dinsdag) 19:30 - 21:30

Alphen a/d Rijn

De Oude Wereld 51 - 59, 2408 NV Alphen a/d Rijn

16okt19:3021:30Nieuwegein19:30 - 21:30 Evenement type:Utrecht

bij: Geertrui thuis

• neem contact op met Vincent Langemeijer
  •  voor de locatie 030 63 80 583

(Woensdag) 19:30 - 21:30

17okt14:0016:00MS Inloopmiddag Venlo14:00 - 16:00 VieCuri Medisch Centrum, Tegelseweg 210 Evenement georganiseerd door: MSVN Noord en Midden Limburg Evenement type:Noord en Midden Limburg

MS inloopmiddagen Venlo

De Multiple Sclerose Vereniging Nederland, werkgroep Noord en Midden Limburg, houdt bij de ????  van het Viecuri Medisch Centrum in Venlo inloopmiddagen voor mensen met MS en (in)direct betrokkenen.

Locatie: Viecuri Medisch Centrum Route 58, M1-027.2 (Multifunctionele ruimte)

Tegelseweg 210 5912 BL Venlo

De MS inloopmiddagen vinden plaats op onderstaande donderdagmiddagen van 14.0016.00 uur. Het overzicht van de data van de donderdagen waarop inloopmiddagen in Venlo staan gepland in 2019 vind u hier:

Datum Route / Kamer
17 oktober  Route 58, M1-027.2 (Multifunctionele ruimte)
21 november  Route 58, M1-027.2 (Multifunctionele ruimte)

Vrijwilligers van de MS-vereniging staan u graag te woord. Tijdens de inloopmiddag kunt u terecht voor praktische informatie, maar ook voor een kopje koffie of thee met lotgenoten.

Aanmelden is niet nodig, u bent van harte welkom.

20160421_155447

(Donderdag) 14:00 - 16:00

VieCuri Medisch Centrum

Tegelseweg 210

MSVN Noord en Midden Limburg

19okt13:3018:00Jeu de Boules MSVN Brabant Noord Oost13:30 - 18:00 Evenement type:Brabant Noord-Oost

Beste leden van de MSVN, regio Brabant Noordoost,

De zomer van 2019 loopt op z’n einde, we hopen dat u van een fijne zomer met uitstapjes of vakanties heeft kunnen genieten. Voor deze herfst heeft het regiobestuur van de MSVN nog één gezellige zomerse activiteit in petto. U kent het misschien vanuit een paar jaar terug bij de MSVN. Misschien heeft u het spel als kind of recenter nog gespeeld op de camping of bij u in de buurt?
Wij nodigen u met partner uit voor een gezellige middag Jeu de Boules bij JB vereniging de Walnoot in Boxtel.
Na ontvangst met koffie of thee spelen we die middag Jeu de Boules. Let op! Hier kan en mag iedereen aan meedoen! De organisatie vormt willekeurig teams die tegen elkaar een kleine competitie spelen. Voor op staat! Meedoen is belangrijker dan winnen! De banen van de vereniging zijn toegankelijk voor onze leden met een beperking. Er kan ook vanuit een stoel een balletje worden gegooid of gerold. Bij regen maken we gebruik van de binnenbanen van de vereniging.
Tijdens en na afloop van de wedstrijdjes heeft u de gelegenheid een drankje te drinken op eigen kosten.
We sluiten de gezellige middag af met een spannende finale, maar ook met een gezellig buffet welke u wordt aangeboden door de MSVN.
Voor de organisatie van de middag vragen wij u voor 10 oktober op te geven via de mail: mhvdberg@hotmail.nl
Geef in de mail svp: Jeu de Boules, uw naam en het aantal deelnemende personen door. Ook dieetwensen kunt u hier aangeven. Mocht u geen gebruik kunnen maken van mail, bel dan met Rinus van den Berg: 06 343 86 455.

We hopen velen van u te verwelkomen op:
Zaterdag 19 oktober 2019
Ontvangst: 13.30-14.15 uur
Start: Jeu de Boules 14.30 uur
Afronden middag: 18.00 uur
Adres: Jeu de Boules Vereniging de Walnoot
Selissenwal 25
5282 SJ Boxtel
Vriendelijke groeten en tot ziens in Boxtel,
Ps. Graag aub eventuele wijzigingen van mailadressen doorgeven

Namens het bestuur van de MSVN Brabant Noord Ooost
Rinus van den Berg

(Zaterdag) 13:30 - 18:00

21okt13:3015:30Inloopmiddag bij Aquarant13:30 - 15:30 Aquarant, Vijfkamplaan 12, 5624 EB Evenement georganiseerd door: MS Vereniging Brabant Zuid-Oost Evenement type:Brabant Zuid-Oost

MSVN Brabant Zuid-Oost

21 oktober 13.30-15.30 uur Inloopmiddag bij Aquarant

Mensen met MS en hun partners zijn van harte welkom op de maandelijkse inloopmiddag bij Aquarant. Hier kunt u elkaar in een gezellige sfeer ontmoeten, onder het genot van een kopje koffie of thee. Een moment om even bij te kletsen, ervaringen te delen en een luisterend oor te vinden of te bieden. Deze middag wordt elke derde maandag van de maand georganiseerd, m.u.v. de vakanties.

Aanmelden is niet nodig.

(Maandag) 13:30 - 15:30

Aquarant

Vijfkamplaan 12, 5624 EB

MS Vereniging Brabant Zuid-Oost

26okt00:00Lotgenotenbijeenkomst00:00 Evenement georganiseerd door: MSVN Noord Holland Evenement type:Noord Holland

Evenement Details

Je bent altijd welkom om aan te schuiven, voor meer informatie over tijden en locatie kun je contact opnemen metNathalie Doganay via  nathaliedoganay@gmail.com

(Zaterdag) 00:00

MSVN Noord Hollandnoordholland@msvereniging.nl

28okt18:0020:00Contactbijeenkomst Haagsche Hout18:00 - 20:00 Haagsche Hout, Ivoorhorst 155, 2592 TH Den HaagEvenement type:Zuid-Holland Noord

(Maandag) 18:00 - 20:00

Haagsche Hout

Ivoorhorst 155, 2592 TH Den Haag

30okt13:3015:00Contactbijeenkomst Delft e.o.13:30 - 15:00 Delft, Sophia Revalidatiecentrum, Reinier de Graafweg 1, 2625 AD DelftEvenement type:Zuid-Holland Noord

Inlichtingen bij

Corinne van den Berg

(Woensdag) 13:30 - 15:00

Reinier de Graafweg 1, 2625 AD Delft

31okt14:0016:00MS Inloopmiddag Roermond14:00 - 16:00 Laurentius ziekenhuis, Monseigneur Driessenstraat 6, 6043 CV Roermond Evenement georganiseerd door: MSVN Noord en Midden Limburg Evenement type:Noord en Midden Limburg

MS inloopmiddagen Roermond

De Multiple Sclerose Vereniging Nederland, werkgroep Noord en Midden Limburg, houdt in het Laurentius ziekenhuis te Roermond inloopmiddagen voor mensen met MS en (in)direct betrokkenen.

Locatie:

Laurentius ziekenhuis
Routenummer 0.20 (vanuit hoofdingang voorbij restaurant)
Monseigneur Driessenstraat 6
6043 CV Roermond

Het overzicht van de data van de donderdagen waarop inloopmiddagen staan gepland in 2019 vind u hier:

28 maart  Zaal 1
25 april  Zaal 1
23 mei  Zaal 4
27 juni  Zaal 1
12 september  Zaal 1
31 oktober  Zaal 1
28 november  Zaal 1

Aanmelden is niet nodig, u bent van harte welkom.

20160421_155447

(Donderdag) 14:00 - 16:00