Naast de activiteiten die wij voor onze leden doen, delen wij hier ook heel graag het nieuws uit de omgeving, trainingen en cursussen die misschien interessant zijn!

==============================================================

Platform Belangenbehartiging Mantelzorg Kennemerland

UITNODIGING

Contactbijeenkomst woensdag 11 september 2019

Wat wilt u vastleggen voor later? Alles over het levenstestament

Op woensdag 11 september a.s. zal weer een themamiddag plaatsvinden. Deze keer organiseert het Platform Belangenbehartiging Mantelzorg de bijeenkomst samen met Tandem, hetgeen betekent dat ook mantelzorgers die bij Tandem zijn aangesloten van harte welkom zijn deze middag bij te wonen!
Mr. Andrea de Roos komt vertellen over een zeer actueel onderwerp: het levenstestament.

In een levenstestament wordt vastgelegd wie de financiële, medische en persoonlijke zaken zal regelen als iemand dat zelf niet meer kan. Een vertrouwenspersoon wordt dan benoemd om deze belangen te gaan behartigen. Er zullen deze middag een heel aantal vraagstukken behandeld worden: Voor wie zou een levenstestament geschikt kunnen zijn? Wat komt erbij kijken, door wie wordt het vastgelegd en wat zijn de gevolgen ervan?
Andrea de Roos geeft juridisch advies aan senioren over een levenstestament, testament, volmacht en afwikkeling van een nalatenschap. Daarnaast heeft zij speciale aandacht voor het voorkomen van financieel misbruik.

Het wordt een interactieve middag, waarbij er voldoende ruimte zal zijn om al uw vragen over dit onderwerp te stellen en beantwoord te krijgen.

Inloop is vanaf 15.30 uur, aanvang 16.00 uur. Na afloop van de presentatie bieden wij u een drankje en een maaltijd aan; uiterlijk om 19.00 uur zal de bijeenkomst ten einde zijn. Maximaal 80 personen zullen de themamiddag bij kunnen wonen, dus geeft u zich snel op, want vol is vol!

Ontmoetingscentrum ‘De Schakel’
Pijnboomstraat 17
2023 VN  Haarlem-Noord
De Schakel is te bereiken met buslijnen 3, 73 en 75, halte Julianapark.

Aanmelden
Opgeven kan bij Marijke Molenaar tel. 023-5296207 of (bij voorkeur!) per email naar:info@stemvandemantelzorger.nl. Als u een kop soep en broodje mee wilt eten geeft u dit dan aan bij uw aanmelding. Ook als u dieetwensen heeft of vegetariër bent, horen wij dat graag. De toegang en maaltijd zijn gratis.

Wij verheugen ons op uw komst!

================================================================

Wilt u werken aan vermindering van stress in uw leven, dan is dit uw kans hiermee aan de slag te gaan! Er zijn nog enkele plekken vrij, meld je snel aan! MS Anders organiseert:

Workshop ” Pak je stress aan” bij MS

Opgebouwde stress in het lichaam kan een negatieve invloed hebben op het MS proces.
Tijdens een EFT (emotional freedom technique) workshop leer je met een effectieve zelfhulpmethode stress en andere lichamelijke klachten aan te pakken.
Deze workshop wordt gegeven door arts/coach Gabriëlle Rutten die met haar enthousiasme iedereen in een paar uur tijd deze methode aanleert.
Een echte aanrader voor iedereen die vanuit goede zelfzorg, stress en andere klachten wil aanpakken.
In de bijlage leest u meer over de inhoud van het programma.

Datum: Zaterdag 5 oktober 2019
Locatie:  Purmerend
Tijd: 13.00 uur tot 17. 00 uur
Trainster: Gabrielle Rutte, arts, coach/trainster  www.eftpraktijkactrom.nl
Kosten: € 30,-

Uitgebreide informatie leest u in de bijlage.
Aanmelding graag info@ms-anders.nl

================================================================