Lettergrootte: e E Sitemap

Naast de activiteiten die wij voor onze leden doen, delen wij hier ook heel graag het nieuws uit de omgeving, trainingen en cursussen die misschien interessant zijn!

==================================================================

Gratis proefles ‘Dansen met MS’ in Alkmaar

Vanaf 13 januari zal in wijkcentrum de Oever in Alkmaar een serie van 6 dans lessen plaats vinden voor mensen met MS. De danslessen zijn speciaal ontwikkeld voor de doelgroep en zijn bedoeld om de algehele mobiliteit te vergroten. Iedereen is welkom om mee te doen, ongeacht leeftijd of conditie (ook mensen in een rolstoel).

In de lessen wordt gewerkt met een combinatie van bewegingen uit moderne dans, yoga en improvisatie. Een groot deel van de les wordt zittend op een stoel bewogen.

In Amsterdam is onlangs onderzoek gedaan naar de effecten van danslessen op MS patiënten. De reacties van deelnemers waren positief : ze lieten weten dat ze zich over het algemeen beter voelden, minder last hadden van pijn en vermoeidheid maar ook dat ze zich bewuster werden van hun eigen bewegingsmogelijkheden.

De lessen vinden plaats op maandag ochtend van 9.30.-10.30 uur.

Locatie :Wijkcentrum de Oever, Amstelstraat 1, Alkmaar
De locatie is rolstoeltoegankelijk en er is gratis parkeermogelijkheid

Aanmelden kan via de website www.meerdandans.nl of via de mail info@meerdandans.nl Voor meer informatie: 06-48043164

==================================================================

Veilingavond Rotary Heerhugowaard Langedijk

Donderdagavond 14 november 2019 stond in het teken van een veilingavond van de Rotary Heerhugowaard Langedijk. De opbrengst van de veiling was dan ook bedoeld voor de stichting MS Research. Ook voor de MS Vereniging Noord Holland was een percentage weggelegd met als doel het lotgenotencontact in de gehele regio op te kunnen zetten. Namens de regio waren Donald Lupescu, financieel coördinator en Jody Mooij, secretaris aanwezig.

De avond vond plaats in een geweldig mooi pand (voormalig H.H. Engelsbewaarderskerk) in Hoorn. De avond begint al goed met lootjes die gekocht kunnen worden voor mooie prijzen. Na een inleidend praatje van de voorzitter en een heerlijk voorgerecht gaat de veiling van start. Er zijn 100 kavels dus de veiling gaat snel en voortvarend. Tussen het eten en de veiling door is er een interview met Mikki. Wellicht kennen jullie haar nog vanuit het programma ‘BN’ers in de zorg. Hier heeft ambassadeur van Research MS, Wolter Kroes, een dag met haar meegelopen. Als verassing voor iedereen, inclusief Mikki, kwam Wolter nog een aantal nummers zingen. Door het interview die Mikki heeft gegeven werd de ernst van de ziekte nog duidelijker bij de aanwezigen en ging de veiling op een rap tempo door!

Aan het einde van de avond is er € 47.5000,- voor het MS Research opgehaald en mochten wij € 5.000 ,- ontvangen voor het opzetten van het lotgenotencontact in de gehele regio!

Namens de vereniging Noord Holland willen wij de Rotary Heerhugowaard Langedijk nogmaals bedanken voor dit prachtige bedrag! We gaan er mooie dingen mee doen!

Op de foto van links naar rechts: Rob Brink, voorzitter Rotary Heerhugowaard Langedijk, Jody Mooij, secretaris en Donald Lupescu, financieel coördinator
==============================================================