Medewerking gevraagd:

Onderzoek: Lange termijneffecten van intraveneuze immunoglobulines (IVIG) op kwaliteit van leven en vermoeidheidsklachten bij mensen met primair progressieve Multiple Sclerose en secundair progressieve Multiple Sclerose. Wat houdt het onderzoek in? Begin november 2016 zijn wij van start gegaan met het onderzoek naar de effecten van IVIG op kwaliteit van leven en vermoeidheidsklachten met progressieve Multiple Sclerose. Voor dit onderzoek worden éénmalig twee vragenlijsten afgenomen. Er zullen geen medicatiewijzigingen/toevoegingen plaatsvinden en er zal geen fysieke belasting optreden. Het onderzoek wordt uitgevoerd vanuit het Zuyderland Ziekenhuis onder begeleiding van Prof. Hupperts, neuroloog.

Naar wie zijn wij opzoek? – Mensen die langer dan 12 maanden IVIG gebruiken OF – Mensen die geen medicatie voor zijn/haar progressieve Multiple Sclerose gebruiken. Meedoen? Heeft u belangstelling om mee te doen met dit onderzoek? Neem dan contact op met A. Wijnands, geneeskundestudent, via ano.wijnands@zuyderland.nl voor meer informatie. De vragenlijsten kunnen ook per post worden verzonden en retour gestuurd.