september 2013

Capelle aan den IJssel, september 2013

Beste leden van de afdeling Zuid-Holland Zuid,

De zomer is bijna voorbij en de herfst staat weer voor de deur. Hopelijk heeft u van al dat mooie weer kunnen genieten en niet teveel hinder ondervonden van de extreme hitte. We weten dat voor de een de hitte heerlijk is terwijl het voor de ander heel onplezierig kan zijn. Dit is een van de onzekerheden van de ziekte Multiple Sclerose.

Op 19 januari 2013 vond in de Kuip in Rotterdam MS goes Live plaats. De belangstelling voor dit evenement was overweldigend. het was een bijzonder geslaagde dag met veel nuttige informatie.

Velen onder u konden om welke reden dan ook niet aanwezig zijn en wij hebben daarom gemeend een van de sprekers, n.l. Professor Rogier Hintzen, te vragen om speciaal voor de leden van afdeling  Zuid- Holland-Zuid te komen praten over MS . Wij zijn zeer verheugd dat Professor Hintzen spontaan zijn medewerking toezegde.

Op 19 november 2013 wordt deze avond speciaal voor u georganiseerd, waar Professor Hintzen zal spreken over:

De mogelijkheden en onmogelijkheden van therapie t.b.v. van Multiple Sclerose.

Dit is een breed onderwerp waarbij veel aan de orde kan komen en u zult in de gelegenheid zijn om algemene vragen te stellen. U zult begrijpen dat Professor Hintzen niet kan ingaan op vragen van persoonlijke aard. U bent van harte welkom en natuurlijk is de toegang gratis. U kunt zich tot uiterlijk 10 november opgeven. Let op: er is ruimte voor een maximaal aantal personen. Wij zullen de volgorde van aanmelding aanhouden.

Locatie : Carlton Oasis, Curieweg 1, 3208 KJ Spijkenisse, telefoon: 0181-655222Ontvangst : vanaf 19.30 uur
Aanvang : 20.00 uur
Einde : uiterlijk 22.00 uur.
Opgave : vóór 10 november 2013 per mail naar zuidhollandzuid@msvereniging.nl
of telefonisch op 010-4500836 (Sibilla Last) of 010-4722028 (Yvonne Hotting)

Website

Het is ons gelukt! We hebben nu onze eigen web paginas voor nieuws en weetjes binnen onze regio. De heer Pieter Kroon heeft de paginas opgezet en zal deze voor ons gaan onderhouden. U kunt via de landelijke site op onze pagina komen of rechtstreeks via www.msvereniging.nl/zuid-holland-zuid

Nieuwe directeur

Op 1 mei jl. trad Jacqueline Solleveld Olthof aan als directeur van de MS Vereniging Nederland.  Mevrouw Solleveld Olthof heeft onze regio inmiddels bezocht om kennis te maken met onze vrijwilligers.  Wij hebben  het volste vertrouwen dat zij veel voor de MSVN kan betekenen.

MS telefoon

Bij de MS telefoon van de MSVN kunt u (anoniem) terecht met vragen en problemen over allerlei aspecten van het leven met MS. De medewerkers van de MS telefoon hebben zelf MS en zijn nauw betrokken bij mensen met MS. Zij zijn geen artsen of apothekers en kunnen over bijvoorbeeld medicijnen en hulpmiddelen uitsluitend algemene informatie geven. Meestal worden uw vragen direct beantwoord, soms wordt u doorverwezen naar andere deskundigen.

De MS telefoon is bereikbaar elke werkdag tussen 10.30 – 14.00 uur.
MS-TELEFOON (een luisterend oor):  0900 – 821 21 08, 10 EUROCENT PER MINUUT

Maandelijkse bijeenkomsten

CONTACTGROEP  SPIJKENISSE,

locatie De Mei. Winston Churchillaan 31, 3202 GN Spijkenisse

(1e vrijdag van de maand)

Coördinator: Yvonne van der Sloot, tel.: 0181 – 772593

CONTACTGROEP HOEKSCHEWAARD,

locatie Kerkelijk centrum Maranatha Kerkstraat 57  Oud- Beijerland.

(1e vrijdag van de maand)

Coördinators: Leen Spaans / Arie Barendregt, tel.: 078 – 676 00 77

CONTACTGROEP NIEUWE WATERWEG NOORD,

locatie zaal “De Serre” van Zorgcentrum Drieënhuysen, Willem de Zwijgerlaan 470, 3136 AZ te Vlaardingen.

(4e dinsdag van de maand)

Het gebied van de contactgroep NWN omvat de gemeenten Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Maasland en Hoek van Holland. Coördinator: Richard Gerla, tel.: 010 – 427 06 61

CONTACTGROEP OMMOORD e.o.,

locatie De Hofstee, President Rooseveldweg 22 Rotterdam.

(3e donderdag van de maand)

Voor mensen, die woonachtig zijn in Prins Alexander, Zevenkamp, Nesselande Capelle-, Nieuwerkerk- en Krimpen a/d IJssel. Coördinators: Han en Kees van Kal,  tel.: 010 – 220 78 88

AVONDCONTACTGROEP,

locatie  de Bijzaal van het Revalidatiecentrum Rijndam, Westersingel in Rotterdam.

(6 x per jaar op maandagavond)

Coördinators: Yvonne Hotting, tel.: 010 – 472 20 28 en Ria Plandsoen, tel.: 0181 – 48 35 38

Met vriendelijke groet,

namens de werkgroep Zuid Holland Zuid