Contactgroep Spijkenisse

Anneke de Roos, MS verpleegkundige, op bezoek bij de contactgroep

[Verslag: Sibilla Last] Vrijdag 6 juni is MS verpleegkundige Janneke de Roos in de contactgroep van Spijkenisse op bezoek geweest. Het was de laatste bijeenkomst van deze groep voor de vakantie.  Als regio coördinator ben ik bij deze ochtend aanwezig geweest.  Het is een spontane en fijne groep mensen die elkaar aan het woord laten en veel te vertellen hebben. Yvonne van der Sloot kan trots zijn op de contactgroep van haar.

Om half 11 werd er begonnen met een kop koffie of thee en het rondje waarin ieder zijn of haar  verhaal  kon doen. Tegen 11 uur vertelde Janneke de Roos Verpleegkundige / MS Verpleegkundige in  Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis vertelde over de rol van een MS verpleegkundige.  Het was een duidelijk verhaal  waarin de belangrijke rol van een MS verpleegkundige goed naar voren kwam. De leden van de Spijkenisse groep hadden een aantal weken voor het bezoek van Janneke al vragen aan haar gegeven. Dit was erg handig elke vraag werd dan ook duidelijk beantwoord.

Nadat alle vragen waren beantwoord werd door Yvonne de bijeenkomst afgesloten. Zij bedankte Janneke en overhandigde haar een mooie bos bloemen als dank.  Voor diegene die op vakantie gaan een fijne vakantie gewenst en voor iedereen natuurlijk  een goede zomer met weinig hinder van de eventuele hitte.

De eerste bijeenkomst van de Spijkenisse groep is op vrijdag 29 augustus. Voor vragen of aanmeldingen kunt u terecht bij Yvonne van der Sloot tel.: 0181 – 772593

IMAG0328

IMAG0327