Op 14 maart hadden wij in Gouda een interessante avond over MS en acupunctuur.

Gastspreker acupuncturist Dennis Niessink uit Moordrecht praatte rustig en nuchter over zijn vak. Hij vertelde over de oorsprong en geschiedenis van deze Oosterse geneeskunst die ontstaan is duizenden jaren voor onze westerse geneeskunst. Naast de vooral Japanse acupunctuur past hij indien nodig ook auriculotherapie en ooracupunctuur toe. Maar altijd kijkt hij naar de individuele patiënt en past daar zijn “gereedschap” op af die hij in de loop der jaren aan opleidingen en kennis heeft opgedaan. Hij noemt het dan ook wel meridiaan therapie.

Omdat hij liever liet zien wat acupunctuur inhoudt in plaats van erover te praten, had hij een heuse behandeltafel meegenomen en vervolgens nam één van onze leden hierop plaats waarna een echte  behandeling volgde, terwijl hij duidelijk uitlegde wat hij deed. Het zag er allemaal pijnloos maar erg spectaculair uit. Hij pretendeert niet om MS te genezen, maar hij zegt wel symptomen te kunnen behandelen door het herstellen van het balans in het lichaam en door het natuurlijk herstel vermogen te optimaliseren.

Dat deze demonstratie en zijn nuchtere verhaal indruk heeft gemaakt blijkt wel uit het feit dat een aantal van onze leden geïnteresseerd waren om een afspraak bij hem te maken! Wij zijn uiteraard reuze benieuwd hoe zij dit gaan ervaren!

Voor meer informatie over, of een afspraak bij Dhr. J.D. Niessink kijk op de site: http://de-acupuncturist.nl/

Annelies Stellinga en Margriet Mataheru
regionaal coördinatoren MSVN Gouda

Bekijk HIER de foto’s van deze avond .

Terug naar 2013                      Home ZHO