Het CHDR in Leiden zoekt 24 patiënten met MS én oogklachten (dubbel zien) vanaf 18 jaar oud

Lisette Mastenbroek is werkzaam op de recruitment afdeling van het CHDR (Centre for Human Drug Research) in Leiden.  Het CHDR is een medisch onderzoeksbureau, dat sinds 1987 hoogwaardig geneesmiddelenonderzoek verricht met nieuwe en bestaande geneesmiddelen bij patiënten en gezonde vrijwilligers. Deze onderzoeken dragen bij aan de wetenschappelijke ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen en vinden plaats conform de internationale regelgeving en volgens de hoogste kwaliteitsnormen.

Op dit moment heeft het CHDR een onderzoek lopen naar de effecten van een bestaand geneesmiddel op oogbewegingen bij patiënten met MS en oogklachten.
Wij zoeken hiervoor 24 patiënten met MS én oogklachten (dubbel zien) vanaf 18 jaar oud. Het onderzoek bestaat uit 2 losse onderzoeksdagen. Vooraf is er een informatiegesprek, medische keuring en training. Meer informatie kunt u vinden op www.proefpersoon.nl. Daar vindt u ook een link om u aan te melden.