5e bijeenkomst MS 2014 stond in het teken van Yoga.

Tijdens de laatste bijeenkomst van 2014 heeft de MS Vereniging Goeree Overflakkee Bellatrix van Wingerden uitgenodigd.Bellatrix beoefent vanaf haar 19e intensief yoga en meditatie en heeft meerdere opleidingen en trainingen met succes afgerond. Daarnaast is ze aangesloten bij Vereniging Yogadocenten Nederland heeft 20 jaar ervaring.Tijdens de bijeenkomst zal Bellatrix vertellen waarom yoga (en meditatie) positief zijn voor personen met MS.

Bellatrix: ”Yoga maakt je leniger & sterker en geeft rust. Het dagelijks leven kan zo druk zijn met volle agenda’s, werk en sociale verplichtingen en dan is het fijn om door middel van yoga tijd voor jezelf te nemen. Yoga is een rust moment in de week! De houdingen geven ruimte in je lichaam, doordat er meer soepelheid in de gewrichten, pezen, banden en spieren komt. Het maakt je ook sterker, omdat je met yoga op zo’n intense en gecontroleerde manier je spieren aanspreekt. Yoga is er al sinds het begin van onze jaartelling. Het is geen religie, maar een leer en door yoga te beoefenen, leer je jezelf (en lichaam) steeds beter kennen.”