3e Bijeenkomst M.S. lotgenotencontact 22 mei 2014
Deze bijeenkomst stond in het teken van energie en balans.

Donderdag 22 mei was de 3e bijeenkomst van het lotgenotencontact M.S. Goeree Overflakkee. Ditmaal in het Dienstencentrum aan de Doetichemseweg te Middelharnis.

De bijeenkomst stond in het teken van energie en balans. Er was een presentatie van Yvonne Groenendijk van Y-Challenge.

Er was een behoorlijke belangstelling voor deze bijeenkomst, vele mensen met M.S. en of mantelzorgers hadden zich hiervoor opgegeven. De bijeenkomst was op de 1e etage, omdat dit gebouw voorzien is van een lift, was dit voor de deelnemers geen enkel probleem.

Vele bekenden vonden het fijn om elkaar weer eens te zien. Er worden dan wat ervaringen met elkaar uitgewisseld. Prettig om met lotgenoten te praten en snel herkenning van de gedeelde problematiek te ervaren. Er is over M.S. nog veel onbegrip, mensen met M.S. zien er vaak nog zo goed uit, het lijkt net of er niks met hun aan de hand is. Maar iemand met M.S. weet (helaas) beter. Om dan onderling even met elkaar in gesprek te raken is wel fijn.
Deze middag waren er 3 nieuwe gezichten bij dit lotgenotencontact, voor deze 3 personen een nieuwe ervaring en wellicht een aanzet om vaker deel te nemen aan deze bijeenkomsten?

Het thema van deze bijeenkomst was Energie en Balans. Twee elementen die door de M.S. vaak worden aangetast.
Yvonne Groenendijk gaf een presentatie hoe zij via een training mensen meer bewust kan maken van hun energie en hoe hiermee om te gaan en ook hoe meer met jezelf in balans te komen. Meer info hierover is te vinden op de site www.y-challenge.nl
De presentatie was voor de meeste deelnemers goed te herkennen. Aan de elementen Energie en Balans is binnen M.S. veel te sleutelen, omdat deze elementen vaak uit evenwicht zijn.

Deze 3e bijeenkomst was voor de 1e helft van 2014 de laatste in deze reeks. Het team van het M.S. lotgenotencontact Goeree Overflakkee komt binnenkort bijeen om voor de 2e helft van 2014 weer een aantal bijeenkomsten in te plannen. Heeft u vragen of ideeën over bijeenkomsten dan zijn deze altijd welkom via m.vermeulen592@upcmail.nl

Ook zijn wij te volgen via facebook. www.facebook.com/msvereniginggoereeoverflakkee
Wij danken Yvonne Groenendijk voor haar presentatie over energie en balans.
Ook dank aan alle deelnemers aan deze bijeenkomst. Een goede zomer gewenst aan een ieder en tot de volgende bijeenkomst na de zomer.

Team M.S. Vereniging Goeree Overflakkee.