Dansen voor MS!

Nieuw evenement MS Vereniging Nederland i.s.m. MoveS

MS Vereniging Nederland wil vanaf volgend jaar samen met MoveS een nieuw evenement organiseren. Het hoofddoel van dit evenement is fondsenwerving. Het idee is een dansevenement te organiseren, met als voorkeurslocatie de Jaarbeurs in Utrecht.

Tijdens het evenement zullen teams uitgedaagd worden gedurende een flink aantal uren aan één stuk te dansen. Dit zal met verschillende dansstijlen zijn. De deelnemers zullen dansen op een energievloer. Dit is een vloer waarmee, door erop te bewegen, energie wordt opgewekt. Teams dienen inschrijfgeld te betalen en ook laten ze zich sponsoren voor het aantal uren dat ze dansen. De activiteit heeft een goede link met MS. Veel mensen met MS ervaren een tekort aan energie. Met het dansen op de energievloer werven we fondsen voor de Vereniging. De Vereniging zet deze fondsen in voor mensen met MS. Kortom, door te dansen geven we mensen met MS energie. Naast het dansen zal ook een fair georganiseerd worden, met allerlei kraampjes en horeca. En afsluitend aan de avond zal er een benefietavond plaatsvinden.

Wij willen graag inventariseren of een dergelijk evenement aansluit bij de interesse van onze achterban. Ter verduidelijking: het is een nieuw, extra evenement. Het zal waarschijnlijk plaatsvinden in het najaar en vervangt dus niet de activiteiten rondom Wereld MS Dag.