Als u dit woord leest klinkt dat erg zwaar-wichtig, maar het is niets meer of minder dan het contact tussen mensen met MS en hun naast betrokkenen. Dat wil niet zeggen dat er alleen maar over de ziekte MS moet worden gesproken. Maar het kan toch soms wel eens prettig zijn met mensen te praten die weten waar je het over hebt. Het zijn vaak gemeen-schappelijke problemen waar men tegenaan loopt en waar anderen net een betere oplossing weten dan jijzelf (of andersom).

Zo kun je van elkaar leren. Dit gebeurt o.a. in de contactgespreksgroepen. Op dit moment is er een groep voor mensen met MS en hun partners en er is een groep voor alleen de partners van mensen met MS.

Er is een Jongerencafé voor de leeftijdsgroep 16 tot 35 jaar en een groep voor leden vanaf 35 jaar. Verder zijn er twee contactgroepen voor senioren.

Ook bij de fitnessgroepen en de yogagroepen wordt die verbondenheid met elkaar ervaren.

Korte, rechtstreekse contacten zijn er in een algemene mailgroep en een mailgroep voor jongeren. Meer informatie over genoemde zaken is op deze website te vinden onder “de afdeling” en telefonisch bij de consulente.

Zie voor haar telefoonnummer onder “Advies en Ondersteuning”.