De MS-Patiëntenvereniging Twente is er voor mensen met MS in Twente. Zij ondersteunt mensen die de diagnose Multiple Sclerose hebben gekregen.

Ook helpt zij hun direct betrokkenen.

Dit alles gaat in goed overleg met neurologen, MS-verpleegkundigen, Thuiszorg, Revalidatiecentrum Het Roessing, MEE-Twente en Stichting Informele Zorg Twente.

De afdeling heeft vier kerntaken:

• Belangenbehartiging
  • Informatie en Voorlichting
  • Advies en Ondersteuning
  • Lotgenotencontact

De regio Twente heeft ongeveer 500 leden. Het bestuur wordt ondersteund door een grote groep vrijwilligers.

Er worden verschillende voorlichtingsbijeenkomsten gehouden, waarbij deskundige sprekers worden uitgenodigd. Verdere activiteiten richten zich vooral op bewegen en ontspanning. Er zijn o.a. vier fitnessgroepen, waarvan één groep speciaal voor rolstoel-gebruikers. Deze groepen staan onder leiding van fysiotherapeuten en komen wekelijks bijeen.

In Almelo: ZGT, op maandag van 16.30-17.30 uur
In Enschede: Het Roessingh, op maandag van 20.00-21.00 uur
In Hengelo: Gezondheidcentrum Hasseler Es, op donderdag van 10.45-11.45 uur

Ook zijn er drie yogagroepen, die wekelijks bij elkaar komen.

In Almelo: Eurgeria, op donderdag van 19.00-20.00 uur.
In Enschede: Het Roessingh, op dinsdag van 18.15-19.15 uur.
In Hengelo: Kulturhus Hasselo, op maandag van 12.00-13.00 uur.

Maandelijks zijn er contactmiddagen voor senioren in Enschede en Wierden. In Enschede bij de Magneet (Wesselerbrink) op elke derde donderdag van de maand.

In Wierden in ‘t Oosterhoes op elke laatste woensdag van de maand.

Verder zijn er op dit moment twee contactgespreksgroepen. Er is een groep voor mensen met MS en hun partners en een groep voor alleen partners van mensen met MS.

Om de andere maand is er een Jongerencafé voor jongeren met MS tot 35 jaar, waar ook de partner of introducé welkom is. Neem voor meer informatie contact op per mail msjongerentwente@gmail.com.

Er is ook nog een groep voor jongeren boven 35 jaar. Deze groep komt maandelijks bij elkaar. Meer weten? Bel dan Marlies Goris, telefoon 053-4763146.

De afdeling Twente wordt o.a. gesteund door de Stichting Steun aan MS-Projecten-Twente te Enschede. Als u op uw beurt deze stichting financieel wilt steunen, kunt u uw donatie overmaken op rekeningnummer: NL55ABNA 047 70 64 388

bij de ABN-AMRO Bank in Enschede.

Hebt u nog vragen, bel dan met ons secretariaat of de consulente.