Na 20 jaar krijgt de MS-telefoon een 088 nummer.

In april 1996 is de MS-telefoon opgericht als vervanging van de  toenmalige telefonische hulpdienst. Het was en is een dienstverlening van de MS-vereniging, om mensen met MS en hun omgeving een luisterend oor te bieden en een stukje op weg te helpen in hun zoektocht om te leren omgaan met een chronische ziekte als MS. Indien nodig kunnen de telefoonmedewerkers ook doorverwijzen naar de juiste plek voor specifieke vragen.

Een getraind team van ervaringsdeskundige telefoonmedewerkers zit om de beurt elke werkdag tussen 10.30 en 14.00 uur klaar om de telefoontjes te ontvangen. Soms zijn het korte gesprekjes, omdat iemand alleen om praktische informatie vraagt en een andere keer zijn het langere luistergesprekken, omdat mensen nét de diagnose hebben gekregen en met vele vragen en twijfels zitten. Het is fijn om dan iemand te spreken die van de hoed en de rand weet.

In de afgelopen 20 jaar is er veel veranderd met betrekking tot onder ander telefonie en internet, en de MS-telefoon is steeds een betaald 0900 gebleven, voor de beller én voor de vereniging kost(te) het 10 ct. per minuut. Voorwaar: tijd voor verandering!!

Vanaf maandag 2 mei zijn de getrainde medewerkers van de MS-telefoon te bereiken onder het nieuwe 088-nummer. Afhankelijk van uw telefoonabonnement zijn de gesprekken met de MS-telefoon dus gratis, of betaalt u de kosten van het lokale tarief.

In de MenSen die rond 22 april in uw bus rolt, vindt u het nieuwe nummer.

We hebben ook nog ruimte voor gemotiveerde vrijwilligers in ons enthousiaste team. Zie hiervoor de oproep op www.msvereniging.nl

Graag tot horens!

—————————————————————————————————————————————————–
MINDFULL LEVEN MET MS

Wil je…..

* je rustiger voelen?
* meer energie?
* minder piekeren?
* meer focus op waar je mee bezig bent?
* beter omgaan met stress en pijn?
* beter je grenzen aanvoelen?
* je beter kunnen ontspannen?

Doe dan mee met een Mindfulness training van MS-Anders te Amersfoort
Op 15 april start een nieuwe training in Amersfoort. Deze bestaat uit 9 wekelijkse bijeenkomsten op de vrijdagen van 11.30 uur tot 14.00 uur.
Ook partners zijn van harte welkom! Via aandachts- inzicht – en yogaoefeningen leer je anders te kijken en om te gaan met pijn, stress, angst en depressie. De training geeft meer focus, richting aan je dagelijks leven en is een toegang tot een rijker en waardevoller leven. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat Mindfulness effectief is bij vermoeidheidsklachten, stress, het omgaan met pijn en angst.

Kosten van de training zijn naar draagkracht met een minimum van € 75,-.
Voor meer informatie en aanmelding: mknol@ms-anders.nl

Stichting MS-Anders
Overschiestraat 59a
1062 XD Amsterdam
T: 020 – 611 66 66
F: 020 – 611 76 95
info@ms-anders.nl
www.ms-anders.nl
—————————————————————————————————————————————————–

We ontvingen het onderstaande bericht van Teus Weijman:

Lieve mensen,

De laatste stappen voor mijn boek worden gezet.
De boekomslag is klaar. De planning is dat het boek begin 2016 wordt uitgegeven.

En de vraag is natuurlijk: wie gaat mijn boek kopen? Interesse? Bel met 0318-437568

Richtbedrag € 20,–

Mvgr. Teus

Teus Weijman werd op 1 februari 1960 geboren in Ede en groeide op als het oudste kind in een gezin met drie kinderen. Zelf is hij nu vader van twee dochters. Hij schreef dit boek omdat hij zijn verhaal wil delen.

Een sprookje: een lieve vrouw, twee mooie dochters, een goede baan en een fantastisch huis. En dan had Teus ook nog eens een groot aantal vrienden en in zijn vrije uren kon hij zich helemaal overgeven aan zijn passie, schaken.Niets ontbrak.

Totdat de eerste barst ontstond. Wat bedoeld was voor altijd, bleek niet voor altijd. Echtscheiding. Weggaan, de kinderen minder zien, alleen wonen. Het lukte hem, hij krabbelde weer op en dacht de klap te boven te zijn.

Tot woensdag 23 mei 2001. De arts sprak het vonnis: MS, voluit Multiple Sclerose.