De MSVN heeft sinds najaar 2012 een eigen YouTube-kanaal. Hierop plaatst de vereniging korte videocolleges rondom MS van artsen en wetenschappers. Via verschillende kanalen (zoals YouTube, twitter, e-mail) kun je als kijker een vraag stellen. De MSVN legt de beste vragen voor aan de arts/wetenschapper. Vervolgens worden deze behandeld in een volgend videocollege.

Het MSVN YouTube-kanaal is ontwikkeld binnen een project van Science Alliance, de MSVN en patiëntenverenigingen ME/cvs en VOI (Vereniging Osteogenesis Imperfecta). Het project heet Wetenschap voor Patiënten en heeft als doel de interactie tussen patiënten en de wetenschap te vergroten.

De eerste videocolleges van de MSVN zijn gegeven door prof. dr. Rogier Hintzen (Universitair Medisch Centrum Rotterdam), onder meer over diagnosestelling en over MS en vitamine D. In februari vinden opnames plaats met prof. dr. Jeroen Geurts (VU Medisch Centrum).

Zelf een kijkje nemen en/of een vraag stellen? Ga naar www.wetenschapvoorpatienten.nl en klik onder het logo van de MSVN.