Algemene Informatie over de Werkgroep
Amsterdam en Omstreken

De MS werkgroep Amsterdam (zie regiofolder) is een regionale werkgroep van de Multiple Sclerose Vereniging Nederland (MSVN). De werkgroep wordt gerund door een aantal vrijwilligers en enkele ‘direkt-betrokkenen’ met of zonder MS (zie contact).
Regio coördinator
Jeanette Kok

De MS werkgroep regio Amsterdam heeft vier kerntaken:

1. Advies en Ondersteuning

Voor een ‘luisterend oor’ kun je terecht bij de contactpersoon van de MS werkgroep Amsterdam e.o.:  Esther Lof, telefoon 020 – 7744944.

2. Belangenbehartiging

De ‘MS Werkgroep Belangenbehartiging Amsterdam’ probeert via vrijwilligers van de MS werkgroep regio Amsterdam e.o. de belangen van mensen met MS te behartigen waar dat mogelijk is, o.a. door steeds aandacht te vragen voor mensen met MS en hun specifieke problemen. Zij zijn vertegenwoordigd in Cliëntenbelang Amsterdamdie de gezamenlijke belangen van gehandicapten en chronisch zieken behartigt, o.a. door te proberen het beleid van de gemeente Amsterdam te beïnvloeden en door adviezen uit te brengen aan ambtenaren en politici.

Daarnaast zijn er contacten met  Zorgbelang Noord-Holland, die de regio’s Amstelland en de Zaanstreek onder hun hoede heeft.

3. Informatie en voorlichting

De MS werkgroep regio Amsterdam geeft 3 á 4 keer per jaar een Nieuwsbrief uit waarin de activiteiten worden aangekondigd. Verder staan er diverse actuele onderwerpen in die interessant kunnen zijn voor mensen met MS in Amsterdam en omgeving.

Op themamiddagen is meestal een spreker aanwezig die informatie geeft over een onderwerp dat direct met MS te maken heeft zoals behandelmethoden, stand van zaken in het MS-onderzoek, etc. Voor actuele informatie: zie activiteiten.

4. Contactmiddagen

Elke eerste zaterdag van de maand tussen 14.00 en 16.00 uur is er een contactmiddag om andere mensen met MS te ontmoeten en met elkaar ervaringen uit te wisselen over een bepaald onderwerp.

Er zijn ook speciale jongeren contact bijeenkomsten, een goede mogelijkheid om elkaar onder het genot van een hapje en een drankje nader te leren kennen!