Brainwalk 24 september 2016

Zaterdag 24 september 2016, stonden 2 leden van de werkgroep M.S.V.N. regio Noord-Midden Limburg op de Brainwalk te Heijthuijsen.

Om 09.15 uur waren we present om de kraam in te richten met promotiemateriaal van de M.S.V.N. en MS Research. De kramen die er stonden hadden allemaal hun best gedaan om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de lopers en de bezoekers. Met bloemen, snoepjes, zeepjes, ballonnen, folders, pennen, zelfgemaakte kaarten, vlinders, en allerlei promotiemateriaal zag het er heel feestelijk uit.

Het was de eerste in Europa georganiseerde loop voor mensen met een Niet Aangeboren Hersenafwijking (NAH) maar ook de gezonde loper waar de opbrengst bestemd is voor de Hersenbank.

Het was een toepasselijke mogelijkheid die dag om ons als patiëntenvereniging M.S.V.N. tevens voor MS Research ons te profileren. Veel mensen kwamen langs de stand met diverse vragen, zoals wat is MS nu precies, wat doet de patiëntenvereniging allemaal, is er genezing mogelijk, waar dient het spelletje Pim, Pam Pet voor van de MS Research, hoever zijn ze met wetenschappelijk onderzoek etc.

Na een hartelijk welkom aan een ieder door de heer Honné aan de lopers, de sponsoren, gingen de lopers om 12.00 uur en 13.00 uur van start. Verschillende afstanden werden gelopen. De zon stond hoog aan de hemel, de temperatuur was inmiddels opgelopen tot zo’n 26 graden.

Met diepgaand respect en bewondering voor de moed en wilskracht voor de lopers hebben we ze aangemoedigd langs kant van de atletiekbaan. Onder veel applaus hebben ze hun afstand gelopen zelfs nog meer meters als dat ze in gedachten hadden. In het kader van de week van de voetzonereflextherapie, met in dit jaar het thema M.S. hadden we de in overleg onderling samen de afspraak gemaakt om met een aantal voetzonereflex therapeuten de mogelijkheid te bieden om de lopers te voeten te laten behandelen. Dit was ook mede mogelijk door het prachtige weer. Hier werd dankbaar gebruik van gemaakt.

Ze hebben zichtbaar genoten van de gratis behandeling voetzonereflextherapie. Met 6 behandelstoelen naast en voor onze kraam hebben ze deze gedurende de dag door kunnen behandelen. De sfeer die dag was heel goed, er werd onderling hulp geboden waar nodig, de mogelijkheid om te netwerken was volop aanwezig.

Er werden goede contacten gelegd met andere disciplines in de zorg. Plm. 14.30 uur werd de dag afgesloten met een dank woord aan de lopers, aan de sponsoren en allen die de dag mede hebben doen slagen. De cheque met een mooi bedrag van € 5158,65 werd uitgereikt voor wetenschappelijk onderzoek aan een ambassadeur van de Hersenbank.

We kijken dan ook terug op een geslaagde dag waar grote prestaties zijn geleverd door de deelnemers! Chapeau!!! Een woord van dank aan de MS Research die het mede voor ons mogelijk hebben gemaakt om deel te nemen aan dit evenement.

Linda van Ooijen-Lopes Dias,
contactpersoon/coördinator M.S.V.N. werkgroep regio Noord-Midden Limburg