Na 20 jaar krijgt de MS-telefoon een 088 nummer. Dit nummer is 088-374 8585

In april 1996 is de MS-telefoon opgericht als vervanging van de  toenmalige telefonische hulpdienst. Het was en is een dienstverlening van de MS-vereniging, om mensen met MS en hun omgeving een luisterend oor te bieden en een stukje op weg te helpen in hun zoektocht om te leren omgaan met een chronische ziekte als MS. Indien nodig kunnen de telefoonmedewerkers ook doorverwijzen naar de juiste plek voor specifieke vragen.

Een getraind team van ervaringsdeskundige telefoonmedewerkers zit om de beurt elke werkdag tussen 10.30 en 14.00 uur klaar om de telefoontjes te ontvangen. Soms zijn het korte gesprekjes, omdat iemand alleen om praktische informatie vraagt en een andere keer zijn het langere luistergesprekken, omdat mensen nét de diagnose hebben gekregen en met vele vragen en twijfels zitten. Het is fijn om dan iemand te spreken die van de hoed en de rand weet.

In de afgelopen 20 jaar is er veel veranderd met betrekking tot onder ander telefonie en internet, en de MS-telefoon is steeds een betaald 0900 gebleven, voor de beller én voor de vereniging kost(te) het 10 ct. per minuut. Voorwaar: tijd voor verandering!!

Vanaf maandag 2 mei zijn de getrainde medewerkers van de MS-telefoon te bereiken onder het nieuwe 088-nummer 088-374 8585 Afhankelijk van uw telefoonabonnement zijn de gesprekken met de MS-telefoon dus gratis, of betaalt u de kosten van het lokale tarief.

In de MenSen die rond 22 april in uw bus rolt, vindt u het nieuwe nummer.

We hebben ook nog ruimte voor gemotiveerde vrijwilligers in ons enthousiaste team. Zie hiervoor de oproep op www.msvereniging.nl

Graag tot horens!