Marathon Maastricht voor MS research

Mijn zus Monique en ik hebben vorig jaar de Maastricht marathon gelopen onder het motto:

MSvsMS; Lopen is niet vanzelfsprekend. MSvsMS staat voor Monique&Sylvie vs Multiple Sclerose. Om geld in te zamelen hebben wij een benefietdiner georganiseerd. Leontine is hier ook bij aanwezig geweest. Je zou haar ernaar kunnen vragen.

Dit jaar gaan we het echter anders aanpakken. Wij hebben de organisatie van deze marathon benaderd of er mogelijkheden zijn om als goed doel aan te sluiten. Hier waren ze enthousiast over. Mits we er natuurlijk wel werk en tijd insteken. Uiteraard doen wij dit met veel plezier!!

Op 22 okt vindt de 2de editie plaats van deze Maastricht Marathon over de Via Belgica plaats, een marathon dwars door het mooie Zuid-Limburg! Een uitdagend parcours, niet het minst zware, maar wel meer dan de moeite waard. En waarom zouden wij het onderweg makkelijk hebben?? Wij mogen het een dag ook heel moeilijk hebben! MS patiënten hebben het elke dag moeilijk!!
Dus we gaan voor de zwaarste marathon van Nederland.

Zie ook hun website waarop wij vermeld staan: http://www.marathonviabelgica.nl/ (zie ons logo in de rechterkolom, onder de inschrijfbutton. Als je erop klinkt kom jeop onze Facebook pagina uit.)

Mijn zus en ik zijn sinds 3 weken ambassadeur geworden van deze marathon met als goede doel MS Research. Wij gaan via deze marathon geld ophalen! Van elk startbewijs krijgen we sowieso al 1,50. Er zijn 18 verzorgingsposten (water, bananen etc etc) die wij moeten bemannen met min 5 mensen. Hiervoor staat ook een bedrag van een kleine 1000,- voor. Dan gaan we een inschrijfpakket samenstellen. Hierin krijg je marathon begeleiding, voedingsbegeleiding en parcoursverkenning. Ook zitten er nog andere mooie voordelen in het pakket. Normaal kost het inschrijfgeld € 55,-. Als je je inschrijft voor het pakket, betaal je € 65,-. Wij krijgen van deze pakketten ook een bepaald bedrag voor de MS Stichting. Zoals het er nu uitziet is dit bedrag € 20,- per inschrijving per verkocht pakket. Dus aan ons om zoveel mogelijk mensen zover te krijgen dat zij voor de MS stichting willen lopen!

Willen jullie ons helpen?? Zijn er mensen die mee willen lopen? Men kan ook een estafette lopen met een team (min. afstand per persoon is dan 10km). Zie voor meer info over deelname http://www.marathonviabelgica.nl/inschrijfbedragen/.  Ook hebben we vrijwilligers nodig. De verzorgingsposten kunnen ‘geadopteerd’ worden voor een bedrag van €250,-. We willen bedrijven hiervoor benaderen die een post adopteren en in deze post al hun reclame mogen maken voor hun bedrijf die zij willen. Ook hierin kunnen we hulp gebruiken.

Hebben jullie nog ideeën of zaken die we anders kunnen aanpakken om meer geld in te zamelen?

Wij horen heel graag van jullie!!

Met sportieve groet,

Sylvie & Monique Houbiers
msvsms2015@gmail.com

Ik zet mij in voor de Stichting MS waarvoor ik zoveel mogelijk geld probeer in te zamelen voor onderzoek. Steun ons via  https://www.inactievoorms.nl/actie/monique-en-sylvie-houbiers