MS Warrior bedwingt obstacle run met MS-team

5 mei 2017

MS Warrior bedwingt obstacle run met MS-team

Breakout Run vs MS

De ziekte MS is grillig en laat de mensen die deze ziekte hebben dagelijks dealen met allerlei obstakels. Slecht zicht, vermoeidheid, minder gevoel of kracht in handen of bijvoorbeeld je benen, zijn symptomen die ineens kunnen ontstaan en vaak na een tijdje weer weg gaan. Maar soms helaas blijven. Dat maakt het leven met MS soms tot een ware obstacle run. Losbreken uit de gevangenis je vrijheid tegemoet is het thema van de Breakout Run en precies wat mensen met MS ook graag willen! Zo’n passende metafoor maakte een samenwerking tussen de Breakout Run en MS Vereniging Nederland als goed doel heel logisch. MS Warrior Johan van Etten is fervent deelnemer aan obstacle runs en daarmee hét voorbeeld dat je met MS meer kan dan je soms denkt! Samen met een team medeMenSen, neemt hij deel aan de Breakout Run op 27 en 28 mei a.s. en bedwingen ze met elkaar de obstakels op weg naar vrijheid.

Wat gebeurt er als je als fanatiek sporter geconfronteerd wordt met de ziekte Multiple Sclerose? Kun je blijven doen waar je juist zoveel energie van krijgt? Dit zijn vragen waar Johan van Etten in 2015 mee geconfronteerd werd toen hij de diagnose MS kreeg. Momenteel leidt hij het leven als een ieder en laat MS daar zo min mogelijk deel vanuit maken. Hij roeit, loopt obstacle runs en doet aan Crossfit. “Ik hoop mensen te laten zien dat het leven niet ophoudt na de diagnose en dat meer mensen met MS gaan beginnen met sporten/bewegen.” Met het team ‘MS Warrior’, bestaande uit meer MS’ers, gaat hij tijdens de Breakout Run op zaterdag 27 mei de uitdaging aan alle obstakels te overwinnen.

Breakout Run 2e beste van Nederland

Eerder dit jaar is deze run verkozen tot 2e beste van Nederland! In natuurgebied de Maashorst in Schaijck (Noord-Brabant) zullen deelnemers moeten ‘uitbreken’ door een parcours vol hindernissen te voltooien. Deelnemers gaan de hoogte in, duiken in ondergrondse tunnels, moeten ontsnappen aan blaffende honden en ME-ers, tijgeren onder prikkeldraad door en ga zo maar door!

Breakout run vs MS 2017. Hoe ziet het evenement eruit?

De Breakout Run vindt plaats op zaterdag 27 en zondag 28 mei met verschillende runs van 8 of 14 km. Met op zaterdag ook een Night Run gevolgd door een feestavond op het evenementterrein. Op zondag kunnen in een Junior Run ‘boeven’ (6 t/m 11 jaar) & ‘young gangsters’ (12 t/m 15 jaar) gaan proberen te ontsnappen. Voor meer informatie over het evenement: www.breakoutrun.nl.

Doe mee voor MS Vereniging Nederland!

Wil je net als de MS Warrior voor MS Vereniging Nederland meedoen aan de Breakout Run? Schrijf je vandaag nog in! Alleen, met een vriend(in) of maak een team van vrienden, familie of collega’s en laat je sponsoren voor MS Vereniging Nederland. Weten hoe jij je aanmeldt? Check msvereniging.nl/acties-en-donaties/breakoutrun-vs-ms.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Wilt u graag beeldmateriaal ontvangen of verslag doen van de activiteiten, neem dan contact op via  communicatie@msvereniging.nl of bel ons via 088-374 85 00.