MS Vereniging Nederland, lotgenotencontact

Lotgenotencontact: aan een half woord genoeg hebben en tips uitwisselen bij het delen van ervaringen.

Lotgenotencontact is één van de kerntaken van de MS Vereniging. De vereniging organiseert bijeenkomsten voor mensen met MS, hun partners, kinderen en/of ouders. Zij delen ervaringen over omgaan met MS, soms rondom een bepaald thema, en krijgen zo tips en ideeën over de manier waarop je met MS kunt omgaan. Lotgenotencontact rust op twee pijlers: het uitwisselen van ervaringen en kennis én sociaal contact tussen lotgenoten.

Waarom?

De MS Vereniging wil voorkomen dat mensen met MS in een isolement terechtkomen. Het doel van lotgenotencontact is dan ook het inzicht, de kennis en het vertrouwen van mensen met MS te vergroten. Zo willen wij hen meer grip op hun eigen situatie geven. Dit leidt tot minder onzekerheid over symptomen van MS, beter inzicht in het verloop van de ziekte en meer kennis van behandelingsmogelijkheden.

Hoe en wat?

Voor de uitvoering van de kerntaak lotgenotencontact zet de vereniging haar regionale werkgroepen en het platform Lotgenotencontact in. Hieronder lees je welke bijdrage zij leveren.

Lotgenotencontact in jouw regio

In 21 regio´s organiseren regionale werkgroepen bijeenkomsten (zie tekst in het kader hieronder). Direct naar het aanbod in jouw regio? Klik hier voor een overzicht van alle activiteiten.

Regionale werkgroepen   Activiteiten op collectief niveau, bijvoorbeeld:

• informatie-, contact- en themabijeenkomsten;
  • gespreksgroepen;
  • eigen website van de werkgroepen.

Activiteiten op individueel niveau, bijvoorbeeld:

• telefonische contacten;
  • huisbezoeken.
Vakantieweek Tesselhuus
MSweb
  • Op het forum van onze partner MSweb kun je in online in contact komen met anderen met MS

MSweb