Vakantie

Afzender Informatie / Website
Bungalowpark Overzicht: Aangepaste vakanties Direct toegang tot een overzicht van aangepaste vakantie bungalows in Nederland, gesorteerd per provincie.Website: http://www.bungalowparkoverzicht.nl/nieuws/mindervaliden-vakanties

Parc Spelderholt

Parc Spelderholt biedt in haar nieuwe en zeer goed aangepaste gastenverblijf diverse verblijfsmogelijkheden voor mensen met een functiebeperking.
Website: www.parcspelderholt.nl

AccessWise

Vakantie? Weekendje weg? AccessWise is er voor iedereen met een handicap die informatie zoekt over aangepaste reizen. Als individu of als groep, in eigen land of in het buitenland.Website: www.accesswise.org

Stichting MiVa

De Stichting MiVa vakanties stelt zich tot doel vakantieaccommodaties te realiseren voor de vakantieganger die geïntegreerd op vakantie wil, maar wel behoefte heeft aan aanpassingen en/of hulpmiddelen op het vakantieadres.Website: www.miva-vakanties.nl

Stichting IHD-Zorg

NBAV

De NBAV is een branchevereniging van reisorganisaties en accommodaties die zich richten op vakanties voor mensen met een functiebeperking.Website: www.nbav.nl

De Blauwe Gids is bedoeld om mensen met een functiebeperking en/of hun begeleiders in één gids te laten zien wat er op vakantiegebied voor hen wordt aangeboden. In de Blauwe Gids vindt u informatie over vakanties, sport en recreatie van alle aangesloten leden.Website:http://www.deblauwegids.nl

Een verzameling vakantieadressen voor rolstoelgebruikers.Website:www.access4wheelies.org

Een vakantie-site voor mensen met een verminderde mobiliteit.Website:www.vakantiemetderolstoel.iplek.nl

Infopunt Toegankelijk Reizen

Belgische site van Infopunt Toegankelijk Reizen. Wil je met vakantie en ben je op zoek naar betrouwbare informatie over de toegankelijkheid van de verblijfsaccommodatie op je vakantiebestemming, het vervoer, de attracties en musea, hulpverlening, enz…?Website:www.toegankelijkreizen.be

Startpagina waarop ook links over vakantie met voorzieningen staan.Website:gehandicapten.pagina.nl

Stichting Wintersport Gehandicapten

Skiën met een lichamelijke handicap.Website: www.swg-nederland.nl

Vereniging van Gehandicapte Wintersporters

Site van vereniging gehandicapte wintersporters. Deze vereniging organiseert al vele jaren wintersportreizen voor lichamelijk gehandicapten.Website: www.vgw-online.nl

Site over vakantiemogelijkheden voor rolstoelgebruikers in de Algarve, tevens boekmogelijkheid.Website: www.player.pt/player/mysite/english/index_en.asp

Stichting Handicamp

De Stichting Handicamp organiseert eens per jaar een kampeerweekend voor mensen die over een eigen kampeermiddel beschikken. Tijdens het weekend wisselen mensen met elkaar ideeën uit over aangepast kamperen, of kunnen mensen die aanpassingen in hun eigen kampeermiddel willen realiseren zien en horen hoe anderen dat opgelost hebben.Website:www.handicamp.nl

Informatie over dit onderwerp verzameld door leefwijzer.nlWebsite: www.leefwijzer.nl

Particulier initiatief

Op deze site vertellen ervaringsdeskundigen over hun belevenissen met betrekking tot reizen en vakanties. Ook bevat de site informatie en tips voor het reizen met een handicap. Op de homepage staan enkele commerciële reisorganisaties met hun vakantieaanbod.Website:www.vakantiemetderolstoel.iplek.nl

Abrazo

De Stichting Abrazo wil rolstoelaangepaste chalets op rolstoelvriendelijke campings aan de Costa Blanca realiseren. Om de accommodaties betaalbaar te houden, werkt Stichting Abrazo alleen met vrijwilligers. Niemand staat op de loonlijst. De chalets zullen “winterhard” zijn, met andere woorden, er kan overwinterd worden.

Website: www.abrazo-site.nl

Prinses Beatrix Spierfonds

Het Prinses Beatrix Spierfonds heeft tien volledig aangepaste vakantiehuizen voor mensen met een spierziekte en hun familie. De huizen zijn verspreid over het hele land en allemaal gelegen in een prachtige omgeving. Er kunnen zes personen verblijven in de vakantiehuizen, waarvan maximaal twee mensen die rolstoelgebonden zijn.* Behoort u niet tot de doelgroep van het fonds, maar bent u wel rolstoelgebonden, dan kunt u voor het voorseizoen of winterseizoen in aanmerking komen.