Chronische ziekte en handicap

Afzender Informatie / Website
CG-Raad Pagina van de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad Nederland (de CG-Raad). De CG-Raad is de koepel van organisaties van mensen met een chronische ziekte of een handicap.Website: www.cg-raad.nl

Zorgwijzer.nl Informatie en advies voor mensen met een handicap, chronisch zieken en arbeidsgehandicapten.Website: Zorgwijzer: handicap en chronische ziekte

CG-Raad Informatie over allerlei onderwerpen rond het leven met een chronische aandoening en/of een handicap.Website: www.leefwijzer.nl

MEE Nederland Informatie, advies en ondersteuning voor mensen met een handicap.Website:www.mee.nl

Chronisch ziek en werk Project voor reïntegratie in samenwerking met de MSVNWebsite:http://www.centrumchronischziekenwerk.nl

Regionale
patiënten- en consumentenplatforms
Provinciale en regionale ondersteuning bij patiënten- en cliëntenparticipatie.Website:www.zorgbelang-nederland.nl

JOPLA Belangenorganisatie van en voor jongeren (12 – 30 jaar) met een handicap.Website:www.jopla.nl

Ministerie van VWS Ontmoetingsplek voor iedereen die te maken heeft met de vernieuwingen in de gehandicaptenzorg.Website: www.nietafwachten.nl

Startpagina BV Een zoekpagina voor mensen met een handicap.Website: gehandicapten.pagina.nl

Rednose De verzamelpagina van websites voor mensen met een handicap en/of mensen met een chronische ziekteWebsite: www.gehandicapten.nl

Stichting BIO Kinderrevalidatie Young Variety biedt hulp aan jongeren in Nederland met een lichamelijke handicap. Young Variety wil hen een zo normaal mogelijke jeugd geven en zet zich in voor alle aanpassingen die nodig zijn op het gebied van communicatie, mobiliteit, opleiding / werk en ontspanning.Website: www.bio-kinderrevalidatie.nl

Stichting Klaverblad Zeeland Het Klaverblad

• is als samenwerkingsorgaan de schakel tussen aanbieders en vragers van zorg- en dienstverlening op provinciaal en subregionaal niveau.
  • zet de wensen van de gebruiker hoog op de agenda van de beleidsmakers
  • bevordert dat mensen die zijn aangewezen op hulp, deelnemen aan het maatschappelijk leven.

Website: www.klaverbladzeeland.nl

Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheids-zorg Leven met een chronische aandoening trekt een zware wissel op de kwaliteit van leven en het aanpassingsvermogen van zieken. Gezondheidszorg en samenleving zijn nog altijd onvoldoende toegerust om met deze problematiek om te gaan. Het onderzoeks­programma ‘Zorg, Opvang en Begeleiding van chronisch zieken’ van ZonMw heeft om die reden wetenschappelijk onderzoek gestimuleerd naar verbetering van de kwaliteit van leven en kwaliteit van zorg. Website:www.nivel.nl

Werkgroep Integratie Gehandicapten Werkgroep Integratie Gehandicapten behartigt belangen van mensen met een lichamelijke handicap op terreinen als toegankelijkheid van de openbare ruimte, arbeid, wonen, vervoer en gemeentelijk beleid.Website: www.wig.nl

Huub Fest De site van Huub Fest, de auteur van boeken over fybromialgie, aangenaam leven met een chronische ziekte en de emoties en gevoelens van chronische patiënten.Website:http://www.huubsfibromyalgiesite.nl