Arbeid

Afzender Informatie / Website
MSweb Veel informatie, onder andere over werk. Zie ook het forum voor discussies over werkgerelateerde onderwerpen. http://www.msweb.nl en http://www.msweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=39

Centrum chronisch ziek en werk De Stichting Centrum Chronisch Ziek en Werk is opgericht door, werkt met en voor chronisch zieken. Men richt zich op werk en participatie.  Uniek aan het centrum is de inzet van ervaringsdeskundigheid.  De MS Vereniging werkt samen met de Stichting. Website:http://www.centrumchronischziekenwerk.nl

CG-Raad De CG-Raad verzamelt actuele berichten over werk. Zoekt u specifieke informatie over bijvoorbeeld de Wajong, de Wsw of over zelfstandig ondernemen klik dan op een van de subonderwerpen in het linkermenu.http://www.cg-raad.nl/wij_werken_aan/werk/index.php

Juridisch Loket Gratis antwoord op uw juridische vraag.Vind hier het antwoord op uw juridische vraag. Wij geven praktische tips en informatie.Website: http://www.juridischloket.nl

Juridisch Steunpunt Hier vindt u wetten die zaken regelen rond werk. Bij Arbeidsongeschiktheid vindt u wetten die inkomensondersteuning regelen.http://www.juridischsteunpunt.nl/juridisch-steunpunt/wetten_en_regels/werk

Overheid Werken aan de eigen loopbaan en blijven leren. Als betaald werken nog niet kan, moeten mensen leren om dat wel te bereiken. De overheid werkt aan een sociaal en economisch sterk Nederland met werk en bestaanszekerheid voor iedereen. http://www.rijksoverheid.nl/themas/werk-en-loopbaan

UWV Informatie over regelingen en wetten, voor werknemers en werkgevers. http://www.uwv.nl/Op werk.nl vindt u veel informatie over werk zoeken en tienduizenden vacatures. Wilt u reageren op een vacature? Dan logt u met uw DigiD. https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/home

Welder De Wijzer met Welder is bedoeld voor iedereen met gezondheidsvragen of een chronische beperking.U vindt hier onafhankelijke informatie, advies en coaching. Persoonlijk en inhoudelijk deskundig. Ook kunt u zelf de ‘WAI-test’ doen waarmee u uw werkvermogen in beeld krijgt.

Zo weet u beter hoe u met de jaren gezond kunt blijven werken. En u komt beter voorbereid bij uw baas, collega’s, bedrijfsarts, werkcoach, casemanager, re-integratiebegeleider etc.

1. Wijzer met Welder: toegang tot de website met korte, praktische informatie, de adviesdienstverlening en het forum.
Prijs van een jaarabonnement: € 19,50 (incl. btw).

2. Wijzer met Welder Plus: idem als de Wijzer met Welder + 1 WAI-werkvermogentest met feedbackgesprek. Prijs van een jaarabonnement: € 60,- (incl. btw).

3. WAI-test met feedbackgesprek à € 45,- (incl. btw).

Reuma-forum Deze site is opgezet voor mensen met reuma. De inhoud van de discussies op het forum zijn ook relevant voor mensen met MS.http://www.reumaforum.nl/viewforum.php?f=58

Inspectie Werk en Inkomen De Inspectie Werk en Inkomen houdt onafhankelijk toezicht op de uitvoering van het beleid op het terrein werk en inkomen.Website: http://www.inspectieszw.nl/

Wajong en werk Het is maatschappelijk dringend gewenst dat jongeren met functiebeperkingen beter kunnen deelnemen aan het arbeidsproces. De realisatie van deze doelstelling is complex omdat er veel verbeterpunten zijn waarbij veel partijen een rol spelen. Er is een omslag nodig in het denken en het handelen van beleidsmakers, dienstverleners, werkgevers, toekomstig leidinggevenden, collega’s én van de jongeren en hun verzorgers zelf. Dit vraagt om gerichte interventies in onderwijsorganisaties, de zorg- en hulpverlening, de uitvoering van arbeidsintegratie en in de werkwijze van relevante uitvoeringsorganen.Met deze website wil de initiatiefnemer de kennis- en informatiedeling stimuleren tussen alle functionarissen die betrokken zijn bij het thema ‘jonggehandicapten en werk’.

De website maakt het aantrekkelijk om bestaande informatie te hergebruiken voor eigen initiatieven en te leren van ervaringen van anderen. Deze uitwisseling draagt bij aan de verbetering van bestaande diensverlening en aan een efficiëntere en effectievere ontwikkeling van nieuwe dienstverlening.

Solliciteren Tips en informatie vindt u op:http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/uitdagingen/vertellen-verzwijgen

en op:

www.studenten.leidenuniv.nl/afstuderen-en-arbeidsmarkt/loopbaanmogelijkheden/loopbaan/werkenhandicap.html

Emma at Work Emma at Work is een non-profit uitzendbureau voor jongeren met een lichamelijke chronische ziekte of
beperking en bemiddelt deze jongeren naar een vakantiebaan, bijbaan of vaste werkplek.http://www.emma-at-work.nl/