Ledenaanbod: vakantieweek in het Tesselhuus

Als MS een zomervakantie belemmertLedenaanbod: vakantieweek in Tesselhuus

Ledenaanbod: Vakantieweek op Texel

Door: Maria van Nies en Amunda van Stenis

MS Vereniging Nederland organiseert dit jaar (inmiddels voor de derde keer) een geheel verzorgde vakantieweek in samenwerking met Stichting Tesselhuus voor in totaal acht leden van de Vereniging die nooit op vakantie kunnen gaan. Een groep vrijwilligers staat klaar om deze mensen een onvergetelijke vakantie te bezorgen.

Naar het Tesselhuus in 2017

Van 22 tot en met 29 juli 2017 kunnen de deelnemers naar het Tesselhuus op vakantie in de badplaats De Koog op Texel. Iedereen deelt de kamer met één ander lid van MS Vereniging Nederland.

Ledenaanbod: vakantieweek in TesselhuusVakantie vieren zoals jij dat wilt

Tijdens de vakantieweek bieden we verschillende uitstapjes aan. Van een ontspannen wandeling om de zonsondergang te bekijken, een huifkartocht tot zelfs een rondvlucht in een vliegtuig. Het hoort allemaal tot de mogelijkheden. Naast uitstapjes buiten de deur is er ook ruimte voor een spelletje of met elkaar binnen of in de tuin te zitten met een hapje en een drankje. De activiteiten ondernemen we met elkaar: deelnemers en vrijwilligers. In MenSen oktober 2016 staat een persoonlijk verslag van deelnemers. En de fotoalbums op www.tesselhuus.nl geven ook een aardige indruk.

Deskundige verzorging

Per week staan negen vrijwilligers, waaronder vier mensen met een verpleegkundige dan wel verzorgende achtergrond, voor de deelnemers klaar. Zij kunnen op hen vertrouwen voor persoonlijke verzorging en begeleiding. Alles om iedereen een onvergetelijke vakantie te bezorgen.

Een cadeau voor onze leden

Het verblijf in het Tesselhuus is kosteloos. Dit wordt mogelijk gemaakt door stichting Tesselhuus, die deze vakantieweek financiert en de vakantiegangers voorziet van vervoer op Texel, dagelijkse catering en een bijdrage in de kosten levert voor de uitstapjes. En door uw Vereniging die vrijwilligers inzet voor de organisatie en uw begeleiding tijdens deze week. De deelnemers moeten wel zelf voor vervoer zorgen naar Den Helder.

Wie kunnen er mee?

MS Vereniging Nederland stelt dit aanbod ter beschikking van leden die al langere tijd NIET op vakantie geweest zijn vanwege hun lichamelijke beperkingen. De begane grond van het Tesselhuus en de tuin zijn geheel rolstoel toegankelijk.

Aanmelden kan vanaf nu

Bent u enthousiast geworden en wilt u in aanmerking komen voor deze vakantieweek dan kunt u een inschrijfformulier aanvragen via:  msvereniging.tesselhuus@gmail.com

Aanmelden kan tot 28 februari 2017.