Kick off Wereld MS Dag 2017

Kick off Wereld MS Dag 2017Wereld MS Dag 2017
MS is grillig, weet dat!!

Het lijkt nog ver weg, maar de tijd gaat ontzettend snel. Daarom zijn we samen met de regio’s al begonnen met de organisatie van Wereld MS Dag 2017! Via een nieuwsbrief, waarvan dit de eerste is, zullen we jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen wat betreft de organisatie van Wereld MS Dag 2017.

Thema

Het internationale thema voor Wereld MS Dag 2017 is ‘leven met MS’. Als MS Vereniging Nederland sluiten we hierbij aan door ons in 2017 te richten op de ‘grilligheid van MS en de impact hiervan op maatschappelijke participatie’.

MS is grillig op diverse manieren: er zijn verschillende vormen; klachten verschillen per persoon, over tijd en in intensiteit; klachten zijn temperatuurgevoelig. Wij merken dat er nog onvoldoende bewustzijn is t.o.v. deze grilligheid in de omgeving van de MS-patiënt. Het ontbreken van dit bewustzijn leidt vaak tot veel onbegrip en heeft daarmee impact op maatschappelijke participatie. Hier willen wij wat aan doen!

Mei-maand = MS-maand!

De hele maand mei staat in het teken van MS! Wereld MS Dag 2017 vindt plaats op 31 mei, maar MS Vereniging Nederland gaat zowel landelijk als regionaal de héle maand mei allerlei activiteiten organiseren. Het doel van deze activiteiten is meer bewustzijn te creëren voor de grilligheid van MS.

Planning

Inmiddels is de organisatie van Wereld MS Dag 2017 opgestart en in volle gang. Op 21 september jongstleden heeft de eerste bijeenkomst plaatsgevonden met de regionale werkgroepen. Ben je benieuwd welke activiteiten jouw regio en het landelijk team willen organiseren en/of ben je enthousiast om hier als vrijwilliger aan mee te helpen?! Neem dan contact op met je regiocoördinator, die heeft alle informatie!

Op weg naar Wereld MS Dag 2017, doe je mee?

geplaatst: 6 oktober 2016