Als je MS hebt is werken vaak niet eenvoudig. Hoe zorg je ervoor dat je het werk volhoudt? Hoeveel laat je los tegen collega’s als je een schub hebt gehad? Wat vertel je over je ziekte tijdens een sollicitatiegesprek? Welke aanpassingen zijn nodig om het werk vol te houden bij rugklachten? Hoe vind je een andere baan die beter bij je past? Het zijn kwesties waarmee veel mensen met MS worstelen.

Voor deze kwesties bestaan helaas geen eenduidige oplossingen. Want voor werken met MS geldt hetzelfde als voor MS zelf: iedereen ervaart het anders. Er bestaat geen stappenplan dat werknemers en werkgevers kunnen volgen. Maar er zijn wel handvatten en tips die richting kunnen geven. Die vind je in deze brochure. Daarnaast vertellen lotgenoten over hun werksituatie en de keuzes die zij hebben gemaakt. En geven we handige links en adressen waar je terecht kunt voor verdere hulp en informatie.

We hopen dat deze brochure je helpt bij het beantwoorden van je vragen. En dat hij steun biedt bij het maken van keuzes. Zodat je je werksituatie kunt aanpassen aan jóuw behoeften en mogelijkheden. Want hoewel iedereen de combinatie van MS en werk anders ervaart, bestaat er voor bijna elke situatie een oplossing.

Download hier de brochure.