MS Vereniging Nederland is 100% afhankelijk van giften en donaties, partnerships en sponsordeals. Dat betekent dat we ook jouw hulp hard nodig hebben!

ACTIE: Wereld MS Dag 2017, doe je mee?

Elk jaar vindt op de laatste woensdag van mei Wereld MS Dag plaats. Op deze dag wordt wereldwijd aandacht gevraagd voor MS en worden mensen met MS en hun naasten bij elkaar gebracht om verhalen te delen en kennis uit te wisselen. Ieder jaar staat een thema centraal waar alle activiteiten aan gelinkt zijn. Het thema waar MS Vereniging Nederland zich in 2017 op richt is de ‘grilligheid van MS en de impact daarvan op maatschappelijke participatie’. In 2017 vindt Wereld MS Dag plaats op 31 mei.

Voor MS Vereniging Nederland staat de hele maand mei in het teken van Wereld MS Dag. De mei-maand is MS-maand, waarin wij, zowel landelijk als regionaal, allerlei activiteiten organiseren. Allemaal met als doel heel Nederland meer bewust te maken van de grilligheid van de ziekte MS en de effecten daarvan op het dagelijks leven met MS en de omgang met anderen.

Regionale activiteiten: doe mee met de sponsor-scootmobiel-, wandel- en fietstochten en nog vele andere regionale activiteiten bij jou in de buurt. KLIK hier verder voor meer informatie.

Landelijke activiteiten: doe mee aan de Breakout run vs MS door een team samen te stellen van vrienden en /of collega’s en laat je sponsoren voor de actie ‘Grilligheid van MS’. KLIK hier voor meer informatie.

Hoe kun je ons helpen en daarmee mensen met MS een beter leven met MS geven?

Doe mee aan een sponsorloop voor MS Vereniging Nederland

• Doe mee aan een activiteit en laat je sponsoren, maak een actie aan op www.mijnactievoorms.nl
  • Vraag op je verjaardag een donatie voor MS Vereniging Nederland. Wij sturen je graag een donatiebox toe.
  • Vier je een jubileum op je werk, je trouwdag? Een donatie aan MS Vereniging Nederland kan een alternatief zijn als cadeau. wij sturen je graag een donatiebox toe.

Waarom zou je MS Vereniging Nederland steunen als lid of donateur?

MS Vereniging Nederland, geeft mensen met MS een stem
Dankzij jouw steun kunnen wij mensen met MS en hun naasten helpen

Multiple Sclerose (MS) is een onvoorspelbare chronische rotziekte! MS kan gepaard gaan met extreme vermoeidheid, oogzenuwontstekingen, spier- en krachtverlies, spraakproblemen en nog veel meer. Het is een grillige en onvoorspelbare ziekte, die bij iedereen weer andere klachten geeft. Lees meer

Dichtbij huis

lotgenoten_homeDe MS Vereniging is een landelijke netwerkorganisatie en dankzij de vereniging ontmoeten mensen met MS elkaar, vaak in hun eigen woonplaats. Die contacten zijn onmisbaar, want hoe doe je dat nou, leven met MS? Mensen met MS begrijpen elkaar met een half woord, bieden elkaar steun en een luisterend oor. Dat kan tijdens informatieve bijeenkomsten maar ook bij MS-Cafés waar jongeren met elkaar over onderwerpen praten zoals relaties, ouderschap en carrière maken. Kijk bij de regio’s voor een bijeenkomst bij jou in de buurt.

MS-coaches, voor behoud van werk

Op loopbaangebied biedt de MS Vereniging individuele coaching. Professionele, gecertificeerde MS-coaches begeleiden werknemers én werkgevers op het gebied van MS en werk. Hoe kun je blijven werken als je MS hebt?

De stem van mensen met MS

tweede-kamerMS is nog altijd niet te genezen. Daarom is het van groot belang dat de stem van mensen met MS gehoord wordt, om inspraak te hebben op de beste MS-zorg, MS-onderzoek en medicatie. Want zelfstandig je dagelijks leven kunnen leiden en de regie in eigen hand houden, dat wil toch iedereen? Belangenbehartiging is daarom een kerntaak van de Vereniging.

Daarom laat de MS Vereniging de stem van mensen met MS horen. U bent al lid voor slechts €30 per jaar. U kunt ons ook steunen als bedrijfsvriend, of door b.v. een sponsoractie te organiseren of een gift of donatie te storten op NL23INGB0006560492. Meer weten? Mail voor contact of meer informatie naar communicatie@msvereniging.nl.